مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ارزیابی مستمر خدمات غیرحضوری این سازمان خبر داد و گفت: به منظور دریافت نظرات و دیدگاه‌های ذینفعان و پشتیبانی دائمی خدمات غیرحضوری، ظرفیت پاسخگویی سامانه ارتباطات و نظارت مردمی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در پنجمین جلسه رونمایی از خدمات ۳۰ گانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ اظهار داشت: امروز نهمین خدمت غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی است، رونمایی می‌شود.

سالاری افزود: در این ۵ هفته طرح ها مطابق برنامه رونمایی شده است و امیدواریم تا پایان طرح همه برنامه‌ها به خوبی و در زمان مقرر اجرا شوند و طرح‌های افتتاح شده به صورت غیرحضوری کامل و به روش آسان و روان برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی خدمات سازمان تأمین اجتماعی منجر به دریافت و یا پرداخت وجوه می‌شود، گفت:  این خدمات حساسیت بیشتری دارند و باید با جدیت و دقت بالاتری کار انجام شود و البته سرویسی که به صورت غیرحضوری انجام می‌شود قطعا باید در شعب حذف شود.

میرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی تمامی واحدهای این سازمان برای پیشبرد خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: سرویس‌ها غیرحضوری مختلف با هم ارتباط دارند و تمامی واحدهای سازمان باید به صورت مشترک و هم راستا برای تکمیل این خدمات بااستفاده از تمامی ظرفیت‌ها تلاش کنند.

سالاری از برنامه ریزی برای اصلاح و به‌روز رسانی معماری سامانه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با تکمیل خدمات غیرحضوری این برنامه نیز به اجرا در می‌آید و تمامی سامانه‌ها به یکدیگر متصل خواهند شد.

وی توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی را نهمین فرایند از خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ اعلام کرد و افزود: بهره برداری از این سرویس موجب تسهیل امور کارفرمایان می شود و نقطه شروعی برای غیرحضوری شدن سایر خدمات تامین اجتماعی به کارفرمایان است.

سالاری ادامه داد: بعد از این سرویس خدمات دیگری نیز غیرحضوری خواهند شد و کارفرمایان برای هیچ کاری نیاز به مراجعه حضوری به شعب نخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر مبالغ مربوط به تعهدات کوتاه مدت برای افرادی که دارای حساب بانک رفاه هستند، پس از طی مراحل در سامانه خدمات غیرحضوری به صورت روزانه پرداخت می‌شود و امیدواریم با همکاری بانک رفاه کارگران این خدمات به افرادی که دارای حساب بانکی دیگری هستند نیز برقرار شود.

علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از روند خدمات غیرحضوری و پیشرفت طرح ۳۰۷۰ ارائه داد.

وی اظهار داشت: توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی یک سرویس کلیدی برای غیرحضوری شدن تعداد بیشتری از خدمات به کارفرمایان است. امروز با وجود اینکه تا کنون ۹ سرویس از خدمات ۳۰ گانه به بهره برداری رسیده است اما از نظر میزان پیشرفت کار به نزدیک به ۵۰ درصد رسیده ایم و عملا با راه اندازی این سرویسها بخش قابل توجهی از اقدامات و زمینه‌سازی‌های مورد نیاز برای سایر سرویس‌ها فراهم شده است.