به شدت مخالف کارت اعتباری خرید از فروشگا‌های خاص هستم که این خود زمینه ساز رانت و فساد و رسیدن کالا‌های بی کیفیت به دست مردم است. مردم خودشان انتخاب کنند که با این مبلغ مابه التفاوت چکار کنند.

به گزارش درآمد نیوز – آذین؛ یک نماینده مجلس گفت: ارز ۴۲۰۰ باید حذف می شد، و مابه تفاوت آن مستقیما مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. البته هم اکنون که ارز ترجیحی را دولت به یکباره حذف کرد باید جایگزینی هم برای دهک‌های پایین می گذاشتند. به شدت مخالف کارت اعتباری خرید از فروشگا‌های خاص هستم که این خود زمینه ساز رانت و فساد و رسیدن کالا‌های بی کیفیت به دست مردم است. مردم خودشان انتخاب کنند که با این مبلغ مابه التفاوت چکار کنند.

عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگارما  گفت شاید ارز ترجیحی یک کمک های نیمه جانی به معیشت مردم کرده باشد اما تمام کالاهایی که با استفاده از ارز ترجیحی وارد کشور می شدند در نهایت با ارز بازار آزاد و به بالاترین قیمت به دست مردم می رسید.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس  با بیان اینکه اقتصاد هیچ کشوری را نمی شود با ملاحظات سیاسی اداره کرد ترجیحی از همان مشکل داشت ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی که قرار بود گوشه‌ای از مشکلات معیشتی مردم را حل کند و مسیری باشد برای رسیدن ارزان کالا‌های اساسی به دست مردم  اما متاسفانه راه را برای ثروت اندوزی چند ده هزار میلیاردی رانت خواران فراهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع ضمن اشاره به اینکه در سال هایی که ارز ترجیحی پرداخت می شد  قیمت کالا نه پلکانی بلکه آسانسوری بالا می رفت ادامه داد:   ارز ۴۲۰۰ باید حذف می شد، و مابه تفاوت آن مستقیما مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. البته هم اکنون که ارز ترجیحی را دولت به یکباره حذف کرد باید جایگزینی هم برای دهک‌های پایین می گذاشتند. به شدت مخالف کارت اعتباری خرید از فروشگا‌های خاص هستم که این خود زمینه ساز رانت و فساد و رسیدن کالا‌های بی کیفیت به دست مردم است. مردم خودشان انتخاب کنند که با این مبلغ مابه التفاوت چکار کنند.

این نماینده مجلس افزود: یک جراحی اقتصادی برای کشور نیاز بود به عنوان مثال ما بیماری داریم که اگر عمل شود در معرض خطر قرار می گیرد و اگر هم عمل شود باز هم دچار عارضه‌های خواهد شد. در حال حاضر دولت توجه هایی که باید بعد از این جراحی اقتصادی داشته باشد را محدود انجام داده و در این شرایط باید حمایت‌های بیشتری از مردم دهک های پایین داشته باشد تا در این شرایط دچار سختی نشوند.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه یارانه نقدی که هم اکنون به مردم پرداخت می‌شود نمی تواند کسری و تنگناهای فعلی مردم را تامین کند ادامه داد: باید برای تامین کالاهای اساسی مردم فکر اساسی ترین شود در حال حاضر با حذف ارز ترجیحی بسیاری از کالاهای دیگر که حتی ارز ترجیحی دریافت نمی‌کردند افزایش قیمت داشته اند.