درآمد نیوز -در اصلاح ساختار تشکیلاتی گزینش حوزه تخصصی از بخش پشتیبانی تفکیک شده است و تغییرات ایجاد شده باعث کارآمدی و چابکی حوزه گزینش می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در اصلاح ساختار تشکیلاتی گزینش حوزه تخصصی از بخش پشتیبانی تفکیک شده است و تغییرات ایجاد شده باعث کارآمدی و چابکی حوزه گزینش می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری درآمد نیوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با روسای هسته‌های گزینش تأمین اجتماعی تعدادی از استانها اظهار داشت: اهمیت کار گزینش و تاثیر آن در فعالیت سازمان مشخص است و  گزینش جایگاه رفیعی در بهبود عملکرد نیروی انسانی سازمان تأمین اجتماعی دارد.
وی با اشاره به اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان تأمین اجتماعی که در سال گذشته انجام شد، گفت: کوچک‌سازی و چابکی یکی از اهداف اصلاح ساختار است و ساختار تشکیلاتی متناسب با شرایط جدید و استفاده از آی تی اصلاح شد.
سالاری اصلاح ساختار تشکیلاتی گزینش تأمین اجتماعی را نیز بخشی از برنامه کلان اصلاح ساختار این سازمان دانست و گفت: در گزینش کار تخصصی از بخش پشتیبانی و تشکیلاتی تفکیک شده است و تغییرات ایجاد شده در بخش تشکیلات و لجستیک باعث کارآمدی و چابکی حوزه گزینش می‌شود اما در زمینه تخصصی و فعالیت گزینشی قطعا تغییری نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: اصلاح ساختار تشکیلاتی که اقدامی بسیار مهم و مثبت است نباید برای همکاران گزینش آثار منفی ایجاد کند و حقوق افراد در هر صورت باید مورد توجه قرار گیرد.
سالاری استقلال هسته‌های گزینش استانها را از دیگر مسائل مهم برشمرد و گفت: مدیران استانها قطعا در امور تخصصی و کار ذاتی گزینش مداخله نخواهند داشت. استقلال گزینش در تامین اجتماعی قطعا حفظ می‌شود و البته استقلال به معنی جدا شدن کامل و ایجاد ساختار اداری و پشتیبانی جداگانه نخواهد بود.
هادی زبده شیرکوهی، معاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: همکاران گزینش قطعا از بهترین نیروها هستند و عملکرد این عزیزان از هر حیث در حد کمال است.
وی با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی بعد از ۲۲ سال بازنگری ساختار در دستور کار قرار گرفت، افزود: اصلاح ساختار قطعا از نیازهای جدی سازمان است و از جمله حوزه هایی که در آن اصلاح ساختار انجام شد، حوزه گزینش است.
زبده شیرکوهی افزود: برای اصلاح ساختار جلسات متعدد کارشناسی داشته‌ایم و نظرات حوزه‌های تخصصی در اصلاح ساختار مورد توجه کافی قرار گرفته است. توجه ویژه به گزینش و حفظ شان همکاران در اصلاح ساختار به جدیت مورد توجه است.
سعید ملکوتی، نماینده مدیرعامل و دبیر هیأت مرکزی گزینش سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته د کنار تغییر ساختار هسته های گزینش استانها و فعالیت جاری گزینش و بررسی صلاحیت داوطلبان به خوبی انجام و بیش از ۲۱ هزار رای صادر شده و بیش از ۵۰ هزار تحقیق انجام شده است.
وی با بیان اینکه گزینش سازمان تأمین اجتماعی از نظر حجم کار دومین مجموعه گزینش کشور بعد از آموزش و پرورش است، گفت: در ساختار جدید از ۱۱ منطقه به ۳۳ هسته رسیدیم و پروسه مربوط به ایجاد هسته‌های گزینش در حال طی شدن است و اصلاح تشکیلات و ساختار گزینش سازمان با هماهنگی و تصویب هیات مرکزی و هیات عالی گزینش کشور انجام شده است.