وزیر نیرو : کسانی که یک‌سوم الگوی مصرف آب را داشته باشند که حدود ۴ میلیون مشترک در بخش آب هستند، از تخیف صددرصدی برخوردار خواهند شد و کسانی که در قالب پرمصرف‌ها هستند نیز با آموزش‌های لازم به خوش‌مصرف‌ها خواهند پیوست. دولت نیز تعیین کرده که ظرف ۶ ماه به این هدف برسیم. چنانچه در پایان این مدت مشترکین پرمصرف همچنان مصرف بالا داشته باشند، تعرفه‌های آب مصرفی آنان در بخش خانگی افزایش خواهد یافت.

رضا اردکانیان امروز، سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با دو استان سمنان و کردستان، که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ پروژه صنعت برق در بخش‌های مختلف انتقال، توزیع، نیروگاه خورشیدی و بادی، برق‌رسانی روستایی و همچنین پروژه‌هایی در آبرسانی روستایی در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و کردستان افتتاح می‌شود و به مدار بهره‌برداری می‌آید.

وی افزود: با جمع این ۱۴ پروژه، مجموعه پروژه‌های افتتاح شده به ۱۶۳ پروژه با سرمایه‌گذاری حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. برای رسیدن به وعده‌ای که به هموطنان و به مسئولان به ویژه در سال جهش تولید داده‌ایم، تا پایان سال باید ۸۷ پروژه دیگر به بهره‌برداری برسد تا ۲۵۰ پروژه تکمیل شود. به طور متوسط همکاران من و خانواده صنعت آب و برق باید از اکنون تا انتهای سال به طور متوسط هر روز یک پروژه بزرگ را به مدار برساند. امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها در سازمان، دولت و حضور فعال بخش خصوصی که نقش مهمی در تامین منابع مالی و در اجرا دارد، این وعده در کامل‌ترین حد خود محقق شود.

اردکانیان بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌ها، آبرسانی به ۴۲ روستا با جمعیتی حدود ۳۴ هزار نفر در خراسان رضوی بود. با این طرح مجموعه روستاهایی که به مدار بهره‌برداری آمدند، به ۵۸۰ روستا می‌رسد که جمعیت آن ۴۵۵ هزار نفر خواهد بود. امیدواریم طبق برنامه باقی روستاها را پیش ببریم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که امسال علاوه بر اینکه طرح‌های ساخت‌وسازی به ۲۰۰ پروژه می‌رسد، ۵۰ پروژه سازوکاری نیز در برنامه داریم که نقش آن در سرعت دادن به اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز، کم کردن هزینه‌ها و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم در رشد کارها، افزایش راندمان و بهره‌وری از تاسیسات است و موجب شکل‌گیری فصل جدیدی در فعالیت‌های صنعت آب و برق خواهد شد که از جمله آن طرح مدیریت مصرف آب و برق است که تحت عنوان برق امید دنبال می‌شود. مساله آب نیز مطرح شده که آن نیز در دستور کار قرار دارد. امیدواریم با این طرح‌ها شاهد کاهش مصرف آب و برق باشیم.

وی عنوان کرد: با تصویب موضوع مربوط به مصرف آب و گاز در هیات وزیران که در هفته جاری ابلاغ شد، همکاران من در سطح کشور وزارت نیرو، اجرای این طرح مهم را معرفی خواهد کرد تا در کوتاهترین زمان به اهداف این طرح دسترسی داشته باشیم.

اردکانیان اضافه کرد: براساس مصوبه کسانی که تا یک‌سوم الگوی مصرف را داشته باشند که حدود ۴ میلیون مشترک در بخش آب هستند، از تخیف صددرصدی برخوردار خواهند شد که امیدواریم این عدد افزایش یابد. کسانی که در قالب پرمصرف‌ها هستند نیز با آموزش‌های لازم به خوش‌مصرف‌ها خواهند پیوست. دولت نیز تعیین کرده که ظرف ۶ ماه به این هدف برسیم. چنانچه در پایان این مدت مشترکین پرمصرف همچنان مصرف بالا داشته باشند، تعرفه‌های آب مصرفی آنان در بخش خانگی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام