بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که سال گذشته تعداد اسکناس‌های جعلی یورو، نسبت به سال‌های قبل به شدت افزایش یافته است.

به گزارش درآمد نیوز بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که سال گذشته تعداد اسکناس‌های جعلی یورو، نسبت به سال‌های قبل به شدت افزایش یافته است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی آلمان (بوندس‌بانک) اعلام کرد که سال گذشته تعداد اسکناس‌های جعلی یورو که در این کشور کشف شدند، نسبت به سال‌های قبل به شدت افزایش یافته است.

پلیس، خرده‌فروشان و بانک‌ها در آلمان در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۵۶۶۰۰ اسکناس تقلبی با ارزش فرضی بیش از ۵ میلیون یورو کشف کردند که این رقم بر اساس گزارش بوندس‌بانک، ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

بورکهارد بالز، عضو هیئت مدیره بوندس‌بانک، در این باره توضیح داد: افزایش تعداد اسکناس‌های تقلبی به دلیل چند مورد عمده کلاهبرداری است که عمدتاً شامل اسکناس‌های تقلبی ۲۰۰ یورویی (۲۱۷ دلار) و ۵۰۰ یورویی (۵۴۱ دلاری) می‌شود.

با این حال، وی تأکید کرد که آخرین ارقام کشف اسکناس تقلبی نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در سال ۲۰۱۵ “بسیار متفاوت” است چرا که در آن سال ۹۵۴۰۰ یورو جعلی کشف شد.

این مقام بانک مرکزی آلمان در ادامه اطمینان داد که “احتمال برخورد شهروندان عادی با پول‌های تقلبی همچنان کم است. ”

بوندس‌بانک تخمین می‌زند که به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر در آلمان هفت اسکناس تقلبی در گردش است.

بر اساس مطالعه اخیر بانک مرکزی آلمان، پول نقد هنوز در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا برای نزدیک به ۶۰ درصد خرید‌ها استفاده می‌شود.