– امروزه دنیای کسب و کار بر پایه مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده است به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است.سازمانهای مشتری مدار درک این سخن که همیشه حق با مشتری است را سر لوحه برنامه های خویش می دانند زیرا حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر آنکه سود مالی به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز فراهم می سازد. برای همین احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سالهاست که در دنیا رواج پیدا کرده است.

به گزارش درآمد نیوز – امروزه دنیای کسب و کار بر پایه مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان استوار شده است به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است.سازمانهای مشتری مدار درک این سخن که همیشه حق با مشتری است را سر لوحه برنامه های خویش می دانند زیرا حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر آنکه سود مالی به دنبال دارد، امکان رقابت را نیز فراهم می سازد. برای همین احترام به ارباب رجوع و تکریم مشتریان سالهاست که در دنیا رواج پیدا کرده است.

در هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی توجه به خواسته های مشتری از اصول مهم بوده و مشاغلی که با این رویکرد حرکت نکنند محکوم به فنا هستند. در بانکداری تفکر مشتری مداری به معنای تمرکز بر مشتریان و تأمین نیازهای آن‌ها در راستای ایجاد رضایت، ارتقاء روابط بین مشتری و بانک، و افزایش اعتماد مشتریان به بانک است.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های معتبر در ایران، به اجرای تفکر مشتری مداری توجه ویژه‌ای داشته است. تنوع و انعطاف‌پذیری تسهیلات انتخابی در بانک ایران زمین چیست و چگونه انجام می شود؟ بانک ایران زمین در جهت تأمین نیازهای مالی مشتریان خود، تسهیلات انتخابی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این تسهیلات شامل وام‌های مسکن، وام‌های شخصی، وام‌های خودرو و سایر تسهیلات مالی است.

بانک ایران زمین برای اجرای مشتری مداری، به عوامل زیر توجه ویژه‌ای دارد؛

شناخت نیاز مشتریان

یکی از این موارد شناخت نیازهای مشتریان است که بانک ایران زمین با تحلیل و بررسی دقیق نیازهای مالی و مشتریان خود، سعی در ارائهٔ تسهیلاتی دارد که باعث رفع نیازهای آن‌ها شود. این شناخت عمقی از نیازها و توقعات مشتریان، بانک را قادر می‌سازد تا بهبودهای مداومی را در خدمات خود اعمال کند.

تنوع پرداخت در تسهیلات

یکی دیگر از این موارد ارائهٔ تسهیلات چندگانه می باشد که بانک ایران زمین مجموعه‌ای از تسهیلات مالی با شرایط مختلف ارائه می‌دهد. این تسهیلات شامل وام‌های مسکن، وام‌های شخصی، وام‌های خودرو و سایر تسهیلات است. ارائهٔ گزینه‌های متنوع به مشتریان امکان می‌دهد تا بر اساس شرایط و نیازهای خود، تسهیلاتی را انتخاب کنند.

انعطاف پذیری در بازگشت تسهیلات

انعطاف‌پذیری در شرایط پرداخت نیز درنظر گرفته شده است که بانک ایران زمین تا حد امکان به مشتریان اجازه می‌دهد تا شرایط پرداخت بهره و بازپرداخت تسهیلات را بر اساس قابلیت‌های مالی خود تعیین کنند. این انعطاف در پرداخت بهره، به مشتریان امکان می‌دهد که بهترین برنامهٔ مالی را برای خود انتخاب کنند و باعث افزایش رضایتشان می‌شود.

ارائه خدمات مشاوره برای مشتریان

همچنین بانک ایران زمین پس از ارائهٔ تسهیلات، با ارائهٔ خدمات پس از انجام کار، با مشتریان خود در ارتباط است. این خدمات شامل ارائهٔ مشاوره مالی، راهنمایی در مدیریت مالی، پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتریان و رفع مشکلات مالی است. این ارتباط مستمر با مشتریان نشان از توجه و اهمیتی است که بانک به آن‌ها می‌دهد.

تفاوت درمشتری مداری با آموزش مستمر

در واقع مهمترین برتری بانک ایران زمین در مقایسه با سایر اقداماتی که در شبکه بانکی کشور در این زمینه صورت گرفته برنامه های آموزش محوریست که به شهروندان ارائه می دهد. این موضوع سبب می شود که بانکداری دیجیتال از حد یک پلتفرم فراتر رفته و انتظارات مردم نسبت به آنچه در بانکداری دیجیتال قابل ارائه است افزایش یابد. مشتریان نیز باید با فرهنگ جدید و قابلیت‌ها ارائه شده همراه و آشنا باشند که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی در نسل‌های جدید که با این فناوری‌ها آمیخته شده و روزانه سرو کار دارند، صورت گیرد. البته نسل‌های گذشته نیز باید با این مهم همراه باشند. تمامی این فرهنگ هار در آموزش مستمر است

تلاش برای ارتقا رضایت مشتریان

به طور کلی، تفکر مشتری مداری در بانک ایران زمین با هدف ایجاد رضایت مشتریان، ارتقاء رابطه بانک و مشتری، و افزایش اعتماد مشتریان، مورد توجه قرار می‌گیرد. بانک با تأمین نیازهای مالی مشتریان در شرایط مختلف و ارائهٔ خدمات متمایز، تلاش می‌کند تا به عنوان یک نهاد مالی قوی و معتبر در ایران شناخته شود.