با افزایش دو برابری خرید طلا توسط بانک مرکزی برزیل، ذخایر طلای برزیل در عرض سه ماه، تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی برزیل طی سه ماه تا ماه جولای ۲۰۲۱، بیش از ۶۲ تن طلا خریداری کرده و ذخایر این کشور را نزدیک به ۱۳۰ تن رساند. طبق گزارش، برآورد رشد دارایی های فیزیکی آن به ۹۲.۴ درصد رسیده است. در ماه ژوئن خرید عمده معادل ۴۱.۸ تن ثبت شد. گفته می شود در ماه می و جولای، این تنظیم کننده به ترتیب ۱۱.۹ تن و ۸.۵ تن طلا خریداری کرد. از نظر پولی، دارایی های طلای برزیل با افزایش چشمگیر ۹۸.۵ درصدی به ۷.۵۹۶ میلیارد دلار رسید در حالی که همه گیری کرونا قیمت جهانی طلا را به اوج خود رساند.

این اقدام، اولین خرید عمده طی یک دهه گذشته است، بانک مرکزی به سختی این میزان سرمایه گذاری شده در فلز گرانبهای طلا را از نوامبر ۲۰۱۲ تغییر داده است. ذخایر بین المللی طلا و ارز خارجی برزیل تا پایان ماه جولای بالغ بر ۳۵۵.۷ میلیارد دلار بود که سهم طلای آن به ۲.۱ درصد افزایش یافت. در پایان سال ۲۰۲۰، سهم این فلز گرانبها در ذخایر خارجی برزیل ۱.۲ درصد و معادل ۴.۱۰۱ میلیارد دلار بود.

در شش ماه اول سال جاری، این کشور پس از تایلند و مجارستان سومین خریدار بزرگ طلا در جهان شد. بر اساس داده های شورای جهانی طلا (WGC)، بانک مرکزی برزیل ۵۳.۷۴ تن طلا خریداری کرد. این شورا با اشاره به اینکه بانک های مرکزی در سراسر جهان در شش ماهه نخست سال جاری ۳۳۳ تن طلا خریداری کرده اند، گفت: به احتمال زیاد بانک های مرکزی به خرید طلا در سال ۲۰۲۱ با نرخ مشابه یا بیشتر از سال ۲۰۲۰ ادامه می دهند.