قیمت بیت کوین از ۲۳ هزار دلار گذشت و امیدها برای اقدامات ملایم تر فدرال رزرو باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتال شد.

قیمت بیت کوین از ۲۳ هزار دلار گذشت و امیدها برای اقدامات ملایم تر فدرال رزرو باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتال شد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از سی ان بی سی، بیت کوین برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته آستانه ۲۳ هزار دلار را شکست و امیدها به افزایش نرخ بهره به میزان کمتر، باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شد. روز چهارشنبه بزرگ ترین رمزارز جهان تا ۲۳۸۰۰ دلار افزایش یافت که طی ۲۴ ساعت ۸ درصد افزایش یافت و با ارزشی معامله شد که از اواسط ماه ژوئن مشاهده نشده بود.

طبق داده های کوین متریکس، آخرین بار با قیمت ۲۳۳۳۰.۸۰ دلار معامله شد. چشم انداز سیاستی ملایم تر فدرال رزرو در جلسه بعدی تعیین نرخ بهره، معامله گران را آسوده کرد. سیاست های پولی سخت تر از سوی بانک مرکزی ایالات متحده بر دارایی های پرخطر مانند سهام و ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی گذاشته است.

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافته است. اما گفته می شود که این لزوما پایان بازار نزولی کریپتو نیست، اما افزایش قیمت بیت کوین مدت هاست که به پایان رسیده است. ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته تحت فشار فروش زیادی قرار گرفته اند و سقوط برخی از سرمایه گذاری های قابل توجه باعث ایجاد اثرات نوسانی در بازار شد..

اتر بیش از ۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵۴۳.۷۶ دلار رسید، در حالی که ارزش سایر آلت کوین ها نیز بالاتررفتند. این توکن بزرگ در هفت روز گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است. به گفته یک تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری و بازار، استخراج رمزارز به دلیل تغییرات آب و هوایی به دلیل ماهیت انرژی آن در حالی که آتش سوزی های جنگلی در سراسر اروپا و ایالات متحده بیداد می کند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، این وعده که تراکنش های اتر می تواند آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند، موجی از علاقه را ایجاد کرده است.