امارات متحده عربی در ۵ شاخص رقابتی بازار کار در جهان اول است.

به گزارش درآمد نیوز امارات متحده عربی در ۵ شاخص رقابتی بازار کار در جهان اول است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از خبرگزاری عمون، امارات متحده عربی موفق به بالا بردن تعدادی از شاخص‌های جهانی مرتبط با بازار کار شده است که توسط نهاد‌های بین‌المللی صادر شده است و این دستاوردی بر دستاورد‌های این کشور برای تثبیت جایگاه خود به عنوان الگوی توسعه جهانی پیشرو است.

بر اساس گزارش رفاه جهانی ۲۰۲۳ که توسط موسسه بریتانیایی لگاتوم منتشر شده است، امارات متحده عربی در شاخص «توانایی جذب استعدادها» رتبه اول را در جهان کسب کرده است.

امارات متحده عربی همچنین در تعدادی از شاخص‌های گزارش سالنامه رقابت جهانی ۲۰۲۲ که توسط موسسه بین المللی توسعه اداری IMD در سوئیس منتشر شده است، رتبه اول را در جهان به دست آورد که از جمله آن «عدم اختلافات کارگری» است.

علاوه بر این امارات از نظر شاخص «پایین‌ترین هزینه انفصال از کار» در گزارش شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۲ که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است، نیز مقام اول جهان را کسب کرد.

امارات متحده عربی همچنین با پنج شاخص در «گزارش سالنامه رقابت جهانی ۲۰۲۲» در رتبه دوم جهان قرار دارد که عبارت اند از: «در دسترس بودن مدیران ارشد متخصص»، «نرخ اشتغال»، «عدم بیکاری»، «نسبت نیروی کار مهاجران» و «درصد نیروی کار در جمعیت».