طبق اعلام شرکت شاپرک، در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون تراکنش انجام شده که حدود ۹۰ درصد از کل این تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است.

به گزار درآمد نیوز و به نقل از ایبنا، بررسی جدیدترین گزارش شاپرک نشان می دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تراکنش به ارزش ۴۸۰۱۳۲۲۳۳۲ میلیون ریال انجام شده که رشد اسمی ماهانه اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۰.۷۱ درصد و رشد حقیقی آن نیز منفی ۱۷.۸۰ درصد افت داشته است. در عین حال،‌ رشد اسمی ماهانه اردیبهشت نسبت به فروردین، ۱۶.۹۳ درصد رشد نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، سهم ابزار پذیرش اینترنتی از تعداد کل تراکنش ها ۶.۴۹ درصد، سهم ابزار پذیرش موبایلی ۳.۶۳ درصد و سهم کارتخوان های فروشگاهی نیز ۸۹.۸۹ درصد بوده است.

۹۸.۱۸ درصد از مبلغ تراکنش های شاپرکی انجام شده مربوط به خرید کالا و خدمات و ۱.۸۲ درصد نیز در اردیبهشت ماه مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه بود.

سهم مبلغی و تعداد تراکنش های انجام شده از طریق ابزارهای پذیرش شرکت های پرداخت در اردیبهشت ماه نزولی بوده و در بخش بانک ها،‌ سهم مبلغی تراکنش های انجام شده از طریق ابزارهای بانکی از کل بازار رشد داشته، ولی سهم تعدادی تراکنش ها از کل بازار در این بخش نیز افت داشته است.