رئیس نگه‌داری و تعمیرات کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از انجام بیش از ۴۷۰ فعالیت تعمیراتی با ۱۰۰درصد پیشرفت واقعی در کارخانجات اسید۱و۲ در اورهال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز: مهندس محمدصالح ذوالعلی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کارخانجات اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه سالانه نزدیک به ۵۳۰هزار تن اسید سولفوریک در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست و به‌منظور پشتیبانی از واحدهای مصرف‌کننده داخلی و همچنین فروش خارج از شرکت، تولید خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی انجام‌شده، تاکنون ضمن همکاری با شرکت برق منطقه‌ای درجهت کاهش مصرف برق، تولید ۱۰۲درصدی برنامه محقق شده است.

رئیس نگه‌داری و تعمیرات کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: اورهال تیر و مردادماه ۱۴۰۰ از ۲۶ تیرماه آغاز و با تلاش و همت تمامی پرسنل کارخانجات اسید به تعداد ۱۴۰ نفر و همچنین همکاری ۳۶ نفر نیروی موردی، اورهال انجام شد.

وی ادامه داد: در اورهال امسال، بیش از ۴۷۰ فعالیت تعمیراتی با ۱۰۰درصد پیشرفت واقعی در کارخانجات اسید۱و۲ صورت گرفت و در هفتم مردادماه با روشن شدن دمنده اصلی و شروع به پیش‌گرم کارخانه اسید۲ در مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده اورهال به پایان رسید.

ذوالعلی در پاسخ به چرایی انجام اورهال در کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه عنوان کرد: با توجه به ماهیت خورنده بودن سیالات موجود در فرآیند کارخانجات اسید، قسمت اعظمی از تجهیزات در معرض خوردگی و خرابی قرار می‌گیرند و بنابراین، انجام اورهال در این بخش اهمیت زیادی دارد.

وی به بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در اورهال اخیر در کارخانجات اسید اشاره و اظهار کرد: تعمیر آجرچینی داکت گاز ورودی به برج جذب نهایی، تعویض رادهای رفرنس سیستم حفاظت از خوردگی خطوط اسید، دمونتاژ، مونتاژ و الاین پمپ‌های اسید، تعویض پره‌های کولینگ‌تاور، تعویض شترگلویی پمپ ۴۰۴ و کالیبره تجهیزات در کارخانه اسید۱، آجرکاری ضد اسید دهانه ورودی برج سردکن، تعمیر دمپر ورودی گاز، تعمیر نازل‌های پاششی برج اسکرابر و اسیدشویی مبدل‌های حرارتی در کارخانه اسید۲، از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در اورهال ۱۴۰۰ بوده است.

ذوالعلی در پایان گفت: به همه پرسنل کارخانجات اسید که با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، با وجود خطرات بالقوه، در جهت اجرای صحیح و به‌موقع فعالیت‌های اورهال تلاش کردند صمیمانه خداقوت می‌گویم و از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

منبع: روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان