تهران- درآمدنیوز- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: اوج آلودگی هوا تا روز جمعه بوده و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و در شرایطی که خبری از سامانه بارشی نیست بهتر است منابع آلاینده کاهش یابد.

«صادق ضیائیان» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درباره اینکه وضعیت انباشت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها تا چه زمانی ادامه دارد، افزود: وضعیت کنونی چیز جدیدی  نیست و هر ساله با پایداری هوا در فصل زمستان با پدیده وارونگی هوا مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه زمین در فصل زمستان سرد است و باعث وارونگی هوا می‌شود، گفت: از آنجایی که در ۱۰ روز گذشته شرایط جوی پایدار بوده و تا اواسط هفته آینده (روز سه‌شنبه) با انباشت آلاینده‌ها مواجه هستیم، وضعیت هوا پایدار است و جایجایی هوا نداریم. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌داد: در روزهایی که شرایط جوی پایدار است باید منابع آلاینده را کاهش دهیم، پاسخ به این پرسش در حیطه وظایف سازمان محیط زیست است و آنها باید بگویند منابع آلاینده چیست؟

بارش‌ها در بهمن بیشتر از دی‌ماه است

به گفته ضیائیان، اندازه‌گیری آلاینده‌ها توسط سازمان محیط زیست و شرکت کنترل کیفت هوای تهران انجام می‌شود.

وی بیان‌داشت: از روز سه‌شنبه هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور، انتظار می‌رود با وزش باد از حجم آلودگی کاسته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره اینکه وضعیت بارش‌ها در دی و بهمن چگونه است، گفت: در دی‌ماه بارش گسترده‌ای برای کشور پیش‌بینی نمی‌شود، اما در بهمن‌ماه انتظار بارش بیشتری را داریم، هرچند پیش‌بینی‌های ماهانه و فصلی به‌طور معمول تا ۶۵ درصد درست است و امکان خطا در آن وجود دارد.