نظرسنجی رویترز پیرامون انتخابات نوامبر آمریکا نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ جلوتر است.

به گزارش درآمد نیوز نظرسنجی رویترز پیرامون انتخابات نوامبر آمریکا نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ جلوتر است.

در نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا از ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یک درصد جلوتر است. این نظرسنجی از ۷ تا ۱۳ مارس با جامعه آماری ۴۰۹۴ بزرگسال آمریکایی از جمله ۳۳۵۶ رای دهنده ثبت نام شده انجام گرفته است. حاشیه خطا در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۱/۸% و برای همه پاسخ دهندگان  ۱/۷% بود.

اگر امروز انتخابات برگزار شود، «بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواهد شد

نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس (Reuters/Ipsos) نشان داد که بایدن با ۳۹% از ترامپ با ۳۸% در میان رای‌دهندگان ثبت نام شده پیش است. رویتر نوشت: «حدود ۳۹% از رای دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی یک هفته‌ای اعلام کردند که اگر انتخابات امروز برگزار شود به بایدن رأی می‌دهند، در حالی که  ۳۸%  ترامپ را انتخاب کردند.»

این نظرسنجی یک هفته‌ای که روز چهارشنبه پایان یافت، همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از رای دهندگان هنوز مردد هستند. ۱۱% گفته‌اند که به نامزد‌های دیگر رای می‌دهند، ۵% گفته‌اند که رای نمی‌دهند و ۷% نمی‌دانند یا از پاسخ دادن خودداری کرده‌اند.

آخرین نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد بایدن از ترامپ پیش است

اگر امروز انتخابات برگزار شود، بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌شود

رای دهندگان نگران سن بایدن (۸۱ سال) و چهار محاکمه آتی ترامپ (از جمله اتهام تلاش برای براندازی شکست در انتخابات ۲۰۲۰) هستند. نظرسنجی نشان می‌دهد که رابرت اف. کندی جونیور (نامزد مستقل) در صورت حضور به عنوان سومین نامزد با ۱۵ درصدی از رای دهندگان ثبت نام شده پشتیبانی می‌شود که این عدد نسبت به ۱۷ درصد در نظرسنجی ژانویه با کاهش مواجه شده است.

اگر امروز انتخابات برگزار شود، «بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواهد شد

ترامپ در میان همه پاسخ دهندگان لب مرزی جلوتر بود، اما در میان رای دهندگان ثبت نام شده،  پیشتازی بایدن قابل توجه بود؛ زیرا افرادی که قبلاً برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، احتمال بیشتری دارد که در ماه نوامبر این کار را انجام دهند.

زمانی که از پاسخ دهندگان نظرسنجی خواسته شد بین ترامپ و بایدن یکی را انتخاب کنند، بایدن ۵۰ به ۴۸ در میان رای دهندگان ثبت نام شده پیشتاز بود. ۲ درصد از پاسخ به این سوال خودداری کردند.

به گزارش ایبنا؛ لازم به ذکر است که یکی از شروط حضور در انتخابات آمریکا، ثبت نام برای شرکت در انتخابات پیش از برگزاری آن است و عبارت رای دهندگان ثبت نام شده (registered voters) اشاره به این موضوع دارد.