تهران- درآمد نیوز- سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید بدون در نظر گرفتن برخی ملاحظات اداری یا مقاومت در برابر تغییر، بتوان ساختار متناسب با شرایط تولید و تجارت را ایجاد کرد.

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در جلسه با مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه افزود: نگاه سنتی به موضوعات بودجه، فرآیندها و تشکیلات نمی‌تواند پاسخگوی شرایط امروز کشور باشد.
وی گفت: برقراری پیوند بین اهداف بودجه وزارتخانه و برنامه‌های تدوین شده و هدایت هدفمند منابع دنبال می‌شود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع تاکیدکرد: موضوع تمرکز در سیستم‌های اطلاعاتی وزارتخانه، توجه ویژه به بخش آی.تی و استفاده از استارتاپ‌ها در ماموریت‌ها دنبال خواهد شد.
وی اضافه‌کرد: درتلاشیم با هم‌فکری صاحب‌نظران این بخش، برنامه عملیاتی با نگاه نوین در حوزه مختلف همچون منابع انسانی، ساختار و تشکیلات سازمانی و بودجه تدوین کنیم.
زرندی افزود: بازنگری و اصلاح رویه‌ها، فرآیندهای اداری، استخدامی و تشکیلاتی در وزارتخانه و نگاه نوین به منابع انسانی از مهمترین اولویت‌ها در این معاونت است.
زرندی به‌تازگی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حفظ سمت معاونت طرح و برنامه، به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه منصوب شد.
به گزارش ایرنا، مهمترین برنامه‌های سال «جهش تولید» بخش صنعت، معدن و تجارت در هفت محور و ۴۰ برنامه، نهایی و ابلاغ شده است.
این برنامه‌ها شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید (۱۱ برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه) بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه) و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (چهار برنامه) است.