معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اهدای چندین دستگاه تلویزیون پیشرفته از سوی این بانک به طرح آبا (آشتی با آموزش) خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز ، محمد ذوالفقاری معاون مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون در جلسه با معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این بانک به عنوان حامی بخش تعاون، رویکرد اجتماعی عمیقی را در سیاست‌ها و راهبردها دنبال می‌کند و همواره فعالیت فرهنگی با نگاه مسئولیت اجتماعی را سرلوحه کار قرار داده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون با وزارت آموزش و پرورش در طرح پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل وارد همکاری شده و با اهدای چندین دستگاه تلویزیون پیشرفته و متناسب با نیاز طرح، در تجهیز کلاس‌ها و جلسات آموزشی این طرح مشارکت نموده است.

معاون مالی و پشتیبانی بانک توسعه تعاون گفت: ازآنجایی‌که این طرح به دنبال آموزش افرادی است که به دلایل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی به دنبال تحصیل نبوده‌اند، فراگیری طرح به رشد و توسعه سرمایه انسانی در کلیه مناطق جغرافیایی کمک شایانی می‌کند و اهداف طرح با اهداف بخش تعاون که توانمندسازی افراد و افزایش سطح برخورداری اقشار ضعیف از مواهب اجتماعی و اقتصادی می‌باشد همپوشانی بسیاری دارد، کما این‌که شعب بانک توسعه تعاون در برخی مناطق جغرافیایی که پوشش شبکه بانکی در آنجا بسیار کمرنگ است حضور دارند و در تکمیل طرح‌های اجتماعی دولت ازجمله اشتغال پایدار روستایی و عشایری، حمایت از سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و پرداخت یارانه نقدی به اقشار کم‌برخودار نقش مهمی بر عهده‌دارند.

ذوالفقاری همچنین به بسترهای مناسب همکاری میان بانک توسعه تعاون و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اشاره نمود و گفت: این دو نهاد به لحاظ پوشش جغرافیایی مناطق در سراسر کشور فعالیت دارند و انعقاد قراردادهای عاملیت و تفاهم‌نامه‌های همکاری می‌تواند در هم‌افزایی دو سازمان در سطح کشور مثمر ثمر واقع گردد.

در این جلسه شهریار فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: طرح آبا باهدف پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در تکمیل رسالت و مأموریت وزارت آموزش و پرورش مطرح‌شده و به اجرا در آمده است و هر سازمان که در این طرح مشارکت می‌کند در این برنامه ملی نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کنند. چنانچه جامعه هدف این طرح در روستاهای دورافتاده و کم برخوردار در سطح مناسبی از نعمت تحصیل برخوردار شوند، سطح فرهنگی و اجتماعی منطقه ارتقا یافته و زمینه‌های رفع فقر و افزایش رفاه در این مناطق به نحو بهتری مهیا می‌شود.

شهرام بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون نیز گزارشی از فعالیت‌های بانک با رویکرد مسئولیت اجتماعی ارائه داد و خاطرنشان کرد: مدیران ارشد بانک همواره بر همکاری با نهادهای فرهنگی و آموزشی اجتماعی تأکید ورزیده‌اند و اقدامات مشترکی را برای ارتقاء سطح رفاه اجتماعی کم برخوردار به اجرا درآورده‌اند.