درآمد نیوز – یکی از فرصت های که امکان بهره برداری هر چه بهتر از منابع مالی را به سیاست گذاران مالی کشور، مدیران عامل و مالی یک نهاد انتفاعی می دهد، استفاده از معاملات تهاتری به جای معاملات نقدی و پرداخت های پولی است.

به گزارش درآمد نیوز-دکتر محمدرضا ناری ابیانه، یکی از فرصت های که امکان بهره برداری هر چه بهتر از منابع مالی را به سیاست گذاران مالی کشور، مدیران عامل و مالی یک نهاد انتفاعی می دهد، استفاده از معاملات تهاتری به جای معاملات نقدی و پرداخت های پولی است.

در شرایطی که مبادلات پولی با مشکل مواجه می شوند استفاده از مبادلات تهاتری بسیار کارگشا خواهد بود. استفاده کنندگان از مبادلات تهاتری می توانند بدون تاثیر گذاری بر رشد نقدینگی که باعث تورم می شود، محصولات یا خدمات شان را توسعه داده و در فضای رقابتی کسب و کار رشد بیشتری را تجربه کنند. استفاده از روش های مبادلات تهاتری می تواند هزینه های یک سازمان را در جهت بهینه هدایت کرده و باعث حرکت سازمان ها به سمت تولید بیشتر و با کیفیت تر شود.

 اگر کمی دقت کنیم در می یابیم آنچه باعث افزایش تورم و رشد نقدینگی (که در پی افزایش تولید، جهت به حرکت در آوردن اقتصاد رقم می خورد) می شود، نه خود تولید بلکه تزریق نقدینگی بیش از حد برای تحریک تولید است.

 یکی از فرصت های که امکان بهره برداری هر چه بهتر از منابع مالی را به سیاست گذاران مالی کشور، مدیران عامل و مالی یک نهاد انتفاعی می دهد، استفاده از معاملات تهاتری به جای معاملات نقدی و پرداخت های پولی است.

بنابر این ملاحظات بلند مدت بسیاری از کشورهای در حال توسعه را به کاربرد تجارت متقابل به عنوان سیاستی برای تثبیت یا افزایش تولید داخلی و اشتغال، بدون تحریک و رشد نقدینگی رهنمون می سازد.

 برای استفاده بهینه از امکانات بازارهای تهاتری استفاده از شبکه تهاتر پیشنهاد می شود که باعث تسریع در روند معاملات و کاهش هزینه های مترتب به آن خواهد شد.