نشست فعالین بخش مسکن و ساختمان استان کردستان با حضور مدیر شعب استان، مدیرکل راه و شهرسازی در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد .

نشست فعالین بخش مسکن و ساختمان استان کردستان با حضور مدیر شعب استان، مدیرکل راه و شهرسازی در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد .

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ در این نشست عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با ابراز خرسندی از تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان عنوان کرد:بدون شک تشکیل باشگاه مخاطبان بانک مسکن و ساختمان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و حضور تمامی فعالین بخش مسکن و ساختمان می تواند زمینه توسعه و رونق بخش مسکن را فراهم سازد.
مرادی با تقدیر از زحمات اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری و بانک مسکن در راه اندازی باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان افزود : زحمات بسیار زیادی برای تشکیل باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان توسط اتاق بازرگانی ، پارک علم و فناوری و مدیریت شعب بانک مسکن انجام شده و با توجه به اینکه باشگاه میتواند به عنوان پل ارتباطی بخش خصوصی و ارگان های دولتی، نقشی پر رنگ در اجرای سیاست های دولت در بخش مسکن ایفاء کند و موجب رونق اقتصادی استان شود ، می باید تمامی دستگاه های اجرایی بخش مسکن و فعالین اقتصادی این بخش حمایت کامل خود را در جهت تحقق اهداف باشگاه کند.
وی بر اجرای تمامی برنامه های دولت در تامین مسکن آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی متولی تامین زمین جهت اجرای پروژه های مسکونی جهت آحاد مختلف جامعه علی الخصوص اقشار کم درآمد است و با توجه به سیاست دولت جدید در احداث سالانه حدود یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی،می بایست با تلاش بیشتر و همفکری با تمامی ارگان های ذیربط، هیچ خللی در اجرای برنامه ها وارد نشود.
همچنین در این نشست جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان ضمن تشریح کلیات طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان اظهار داشت : مکانیزم اصلی باشگاه ایجاد منفعت مالی و رونق اقتصادی برای تمامی فعالان بخش مسکن است و این امر مستلزم همکاری موثر و همه جانبه تمامی ارگان های دولتی و فعالان بخش خصوصی است.
وی ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به اجرای گام به گام مفاد تفاهم نامه باشگاه افزود: یکی از مهمترین دلایل مشکلات استان در بخش مسکن، عدم تشکیل زنجیره تامین مسکن و گسترش نیافتگی این زنجیره است که باتشکیل و راه اندازی باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان و با همدلی و خرد جمعی این زنجیره را گسترش و زمینه رونق اقتصادی بخش مسکن را فراهم آوریم.
سلیمی بر حمایت از ایده های نوین در اجرای بخش مسکن و ساختمان تاکید کرد و گفت: بخش مسکن نیاز به ایده ها و راهکاری نوین چه در بخش طراحی و چه در بخش اجرا دارد و باشگاه با همکاری پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی ضمن ایجاد ارتباطی موثر با سایرین، تلاش دارد ضمن حمایت از ایده های جدید، زمینه عملیاتی کردن و اجرای آنها را فراهم سازد.
در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی، نظام مهندسی، پارک علم و فناوری، انجمن انبوه سازان و اتحادیه مصالح فروشان ، انجمن پیمانکاران عمرانی و سایر فعالین اقتصادی بخش مسکن و ساختمان ضمن تشریح نیازها و ابهامات موجود، بر تدوین هرچه سریعتر دستورالعمل اجرائی باشگاه و برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و اجرای گام به گام مصوبات تاکید کردند.