شیراز-ایرنا- رییس کارگروه تخصصی اصناف و بازاریان ستاد گرامیداشت دهه فجر استان فارس با بیان اینکه کرونا نباید عاملی برای کم‌رنگ برگزار شدن برنامه‌های دهه مبارک فجر باشد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برنامه‌های دهه مبارک فجر اصناف مورد تاکید قرار گرفته است.

سید محمود هاشمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کسبه و بازاریان برنامه‌ مختلفی برای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده‌اند، از آنان خواست برای برگزاری برنامه‌ها مجوز لازم را از ستاد مقابله با کرونا اخذ کنند.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: نشست‌های کارگروه اصناف و بازاریان ستاد دهه فجر استان با حضور اعضا از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و هیات فرهنگی و مذهبی اصناف شیراز برگزار و برای گرامیداشت دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی شده است.

هاشمی با اشاره به مکاتبه اتاق اصناف مرکز فارس با  مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، مجتمع‌های تجاری بزرگ و پاساِژها بیان کرد: از آنان خواسته شده بهتر از سال‌های گذشته نسبت به فضاسازی محیطی، پخش سرودهای انقلابی و ارسال پیام کوتاه گرامیداشت دهه مبارک فجر به مشتریان اقدام کنند.
رییس کارگروه تخصصی اصناف و بازاریان ستاد گرامیداشت دهه فجر استان فارس گفت: اصناف و بازاریان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند و امروز نیز در جنگ اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی در تلاش هستند.
هاشمی بیان کرد: اصناف و اتحادیه‌های صنفی شیراز برگزاری جشن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت مهیا بودن شرایط به لحاظ رنگ‌بندی و نبود خطر شیوع ویروس کرونا، این جشن را برگزار خواهند کرد.
وی ادامه داد: کیفی سازی برنامه‌های دهه مبارک فجر مورد تاکید بوده است به نحوی که در برنامه‌ها علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز به نسل جوان منتقل می‌شود.
وی اضافه کرد: به اصناف توصیه شده در دهه مبارک فجر پرچم ایران را مقابل واحد صنفی و منزل خود نصب کنند.