جشن شب یلدا سال تحصیلی ۹۹ با تقارن میلاد حضرت زینب( س) این رسالت را برای ما ایجاد کرد با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های حضور دانش آموزان مدرسه دخترانه سماء یک تهران ، فرصت رامغتنم شمرده و جشن مفصلی را بصورت مجازی دانش آموزان برگزار نماییم.

درآمد نیوز – مدیر مدرسه دخترانه سماء یک تهران در برگزاری مراسم مجازی شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد : جشن شب یلدا سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹با تقارن میلاد حضرت زینب( س) این رسالت را برای ما ایجاد کرد با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های حضور دانش آموزان در مدرسه ، فرصت را مغتنم شمرده و جشن مفصلی را بصورت مجازی برای دانش آموزان برگزار نماییم.

 مدیر مدرسه سما دخترانه سما یک تهران : هدف از برگزاری این جشن را آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ کهن ایرانی و تقویت روحیه دانش آموزان در منازل، که قطعا تحصیل مجازی خستگی های برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش درآمد نیوز، خانم ایمنی مدیر مدرسه سماء در خصوص آیین شب یلدا در سخنانی با بیان اینکه، شب یَلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است، اظهار کرد: « در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود».

ایمنی با بیان اینکه چله و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است، گفت: «  مردم روزگاران دور و گذشته که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند، بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

 ایمنی افزود: «ریشه نام و دیگر واژه‌های «یلدا» برگرفته از واژه سریانی به‌معنای زایش است و شب چله هم که مترادف شب یلداست بدان جهت است که چهل روز اول زمستان را «چله بزرگ» و بیست روز بعد از آن را «چله کوچک» نامیده‌اند.

صدر الساداتی دبیر اجرایی جشن یلدا: با اشاره به برنامه های مراسم که در نه قسمت برگزار شده است. برگزیده آن را آشنایی بیشتر دانش آموزان با سیرت حضرت زینب (س) و فرهنگ کهن ایرانی؛ آداب و رسوم شب یلدا اعلام نمود.

وی گفت: این برنامه سومین برنامه از برنامه های فرهنگی و مجازی مدرسه در طول سال تحصیلی بوده است . پیش از این دو برنامه ، مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و مراسم جشن میلاد حضرت رسول (ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق (ص) را داشته ایم که مورد استقبال دانش آموزان و اولیا قرار گرفته است. در پایان از تلاش های کادر اجرایی در برنامه ریزی و اجرا سرکار خانم جلالی پور و دیگر همکاران محترم قدردانی داشتند.