هفته کیش با ۳۰ رویداد شامل ۱۵ برنامه ورزشی، ۹ برنامه تفریحی و ۶ برنامه فرهنگی و هنری و ۳ رونمایی از ۱۸ تا ۲۴ آبان برگزار می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: هفته کیش با ۳۰ رویداد شامل ۱۵ برنامه ورزشی، ۹ برنامه تفریحی و ۶ برنامه فرهنگی و هنری و ۳ رونمایی از ۱۸ تا ۲۴ آبان برگزار می شود.

به گزارش درآمد نیوز، مهدی کشاورز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته کیش افزود: این مراسم برای شناساندن ظرفیت های جریره به شهروندان داخلی و حتی کشورهای خارجی است.

وی گفت: ایران قوی، کیش زیبا شعاری است که به مناسبت این رویداد انتخاب شده است، زیرا اگر کشور قوی نداشته باشیم، بسیاری از گروه‌ها می‌خواهند خواسته خود را به ما دیکته کنند و به همین دلیل هر کدام از ما وظیفه نمایش ایران قوی را داریم.

کشاورز با اشاره به برگزاری ۳۰ رویداد و  رونمایی از ۳ سامانه (رویداد کیش؛ فروش خدمات گردشگری ونقشه جامع گردشگری) در این هفته خاطر نشان کرد: همچنین سه جشن در سه منطقه برای سه روز، اجرای گروه‌های موسیقی، گرامیداشت روز کیش همراه با رونمایی‌ها، کارناوال خودروها و موتورها، نمایش عروسکی در اسکله تفریحی، رویدادهای فرهنگی و ۱۳ رویداد ورزشی شامل مسابقات کشور قهرمانی کشوری دوچرخه‌سواری و یخ نوردی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به این که در گذشته فقط ۲ جشنواره تابستانی و نوروزی بر گزار می شد گفت:با نگاه جامع به بحث گردشگری در دنیا برای گروه های سنی با سلایق مختلف به ۱۶ نوع گردشگری مانند: دانش بنیان، مذهبی، فرهنگی؛ غذایی ؛ تندرستی و … رسیدیم. کشاورز اضافه کرد:در این دوره با کمک بخش خصوصی و اصناف بسته هایی را  با قیمت های متفاوت تعریف کردیم تا برای اقشار مختلف قابل  خریداری باشد.

کشاورز با بیان این که دو چشم‌انداز یکی بحث تجاری در حوزه‌های بیمه، بورس و بانک و دوم بحث گردشگری برای جزیره کیش مطرح است تصریح کرد: در نظر داریم که خواهرخواندگی با یکسری ازشهرهای معتبر دنیا یا شهرهایی که  اهدافشان به چشم انداز جریزه نزدیک است ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که تصمیم گیری ها را در همه حوزه ها با مبنای علمی تعریف شده است  چرا که بر اساس آن  خیلی سریع رشد خواهیم کرد گفت:موضوع بعدی معرفی جاذبه های رفاهی و گردشگری از طریق رسانه هاست در گذشته در این موضوعات کار شده ولی نگاه علمی و توازنی نداشته است. ما باید مزیت در حوزه های مختلف ایجاد کنیم و جاذبه ها را به مردم ایران بشناسانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در هفته کیش ,هتل ها تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی  برای مسافران در نظر گرفته اند که برنامه ها و تخفیفات در صفحه اطلاع رسانیday.kish.ir قابل دسترسی می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این که ایا در جذب گردشگر جام جهانی موفق بودید گفت: قطراز هشت سال قبل برای میزبانی جام حهانی آماده شده است و کشورهای اطراف هم بر این اساس برنامه ریزی کردند اما ایران ۷ سال را از دست داد و کار جدی در این زمینه انجام نداد. با وجود این که ما تا حدودی از زیر ساخت ها را آماده کردیم اما در این مدت کوتاه  دیگر منتظر ورود  گردشگران خارجی برای جام جهانی نیستیم.