لوله گستر اسفراین ، با انعقاد قراردادی منحصربفرد، وظیفه تامین لوله های پروژه ملی مخازن گازی خانگیران را عهده دار شد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی شرکت لوله گستر اسفراین، این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ملی در حوزه گاز در منطقه شمال شرق کشور است که نتیجه آن دسترسی به مخزنی با گنجایش تزریق و برداشت ۴٫۵ میلیارد متر مکعب در سال است.

دکتر مازیار زند مدیرعامل لوله گستر اسفراین دراین باره گفت : لوله گستر اسفراین در این پروژه عظیم ملی وظیفه تامین لوله های فولادی بدون درز درون چاهی را دارد و قراردادی که منعقد شده به لحاظ حجم و مبلغ قرارداد، بزرگترین قرارداد تاریخ لوله گستر اسفراین است و با اجرای این پروژه بسیاری از مسائلی که در زمستان بدلیل کاهش فشار گاز در کشور پدید آمده بود، برطرف می‌شود ضمن اینکه توانستیم با تولید با کیفیت داخلی، سهم بزرگی را در جلوگیری از خروج ارز داشته باشیم.

دکتر زند در ادامه تاکید کرد استاندارد و کیفیتی که برای لوله های این پروژه مورد نیاز است استانداردهایی سختگیرانه و با جزییات دقیق است که پیش از این به دنبال پیدا کردن تامین کننده خارجی دارای استانداردهای لازم بودند اما خوشبختانه لوله گستر توانسته تمام تاییدیه های لازم را ارائه و اسناد فنی مربوطه را به تایید کارشناسان برساند که این مهم با تلاش کارشناسان و متخصصان مان محقق گردیده و افتخار آن تماما متعلق به همکاران شرکت لوله گستر در تمام بخش‌ها می‌باشد.

ایشان در ادامه اعلام کرد اعتبار شرکت لوله گستر در بین صنایع و کارفرمایان پروژه‌های ملی به قدری است که در قرارداد مذکور تضامین شرکتی این مجموعه، به‌جای تضامین بانکی، مورد قبول واقع گردیده است.

دکتر ترکمان معاون بازرگانی شرکت نیز در توضیح قرارداد گفت: مذاکرات این قرارداد اوایل سال ۱۴۰۱ شروع شد و بدلیل مسائلی که مورد نظر کارفرمای اصلی پروژه ( شرکت ملی گاز) بود و همچنین جزییات بسیار زیاد، حساسیت موضوع و پارامترهای متعددی که باید بررسی و مورد توافق قرار می‌گرفت، بالاخره به نتیجه رسید و قرارداد به امضای نهایی طرفین رسید.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این پروژه بزرگ در منطقه خانگیران، شاهد رفع کاهش فشار گاز بخصوص در مناطق شمالی و شمال شرق کشور در سال ۱۴۰۳ باشیم .

معاون بازرگانی لوله گستر اضافه کرد این پروژه عظیم شامل بیش از ۲۶ حلقه چاه است که قرارداد حاضر برای ۱۸ حلقه فاز اول پروژه بوده و پس از اتمام آن، برای ۸ حلقه بعدی نیز پیش بینی‌های لازم صورت پذیرفته است.

امیر فریدونی مدیر مالی لوله گستر اسفراین نیز اعلام کرد در هفته ای که گذشت این سومین قراردادی بود که منعقد گردید و مجموع ارزش قراردادها به بیش از ۳۵ میلیون یورو می‌رسد که با این اتفاق، آینده‌ای روشن و امیدوارکننده برای اجرای پروژه‌های نوسازی و توسعه خطوط تولید پیش روی شرکت خواهد بود.