مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از تحقق ۱۴۹ درصدی برنامه تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر (مهار تورم؛ رشد تولید) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، توانستیم با همت و تلاش سرمایه گذار و همکاران بخش معدن، شاهد تحقق ۱۴۹ درصدی برنامه تولید شمش در سال جاری باشیم.

وی افزود: برنامه تولید شمش در کارخانه طلای هیرد در شش ماهه نخست سال جاری ۶۶ کیلوگرم شمش بود که در این مدت ۹۸ کیلوگرم شمش تولید شده است.

جلالیان با بیان اینکه همچنین این رقم در مقایسه شش ماهه سال گذشته بیانگر افزایش ۳۵ درصدی است، عنوان کرد: میزان تولید این کارخانه در شش ماهه سال گذشته ۷۲ کیلوگرم بوده است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۴۹ درصدی استخراج کانسنگ از معدن طلای هیرد خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته ۷۰ هزار تن کانسنگ طلا از این معدن استخراج شد که این میزان در سال جاری به ۱۰۵ هزار تن افزایش یافته است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی به میزان استخراج معدن روی ملوند اشاره و تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۱۵۷ تن ماده معدنی در این معدن استخراج شده است.

جلالیان ادامه داد: این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که ۴ هزار و ۸۲۸ تن بوده است بیانگر رشد ۷ درصدی است.

به گفته وی، میزان استخراج سالیانه معدن روی ملوند ۱۰ هزار تن و میزان ذخیره قطعی آن ۱۷۰ هزار تن است.