عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حرکت سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل گفت: با تصمیم مدیران سایپا برای تأمین قطعات در داخل، شاهد تحویل در صنعت خودرو خواهیم بود.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو اظهار داشت: بر اساس طرحی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو یک سیاست حمایتی است و نمایندگان مجلس تأکید دارند باید از این صنعت در جهت افزایش تولید در کشور حمایت شود.
وی با بیان اینکه مجلس خواهان بورسی کردن خودرو است، افزود: بر این اساس خودرو باید در بازار بورس عرضه و بر اساس رقابت منطقی و در فضای شفاف قیمت‌گذاری شده و به فروش برسد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: مشکلی که امروز در صنعت خودرو وجود دارد این است که بین عرضه و تقاضا فاصله وجود دارد و در همین راستا قسمتی از نقدینگی کشور به سمت سوداگری سوق داده می‌شود و همین خود باعث افزایش قیمت خودرو شده و خودرو را از دسترس اقشار متوسط و ضعیف جامعه دور کرده است.
محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه‌ساز در داخل کشور داریم، گفت: توانایی و ظرفیت‌های خوبی برای تولید قطعات در داخل کشور وجود دارد اما متأسفانه هزینه تولید قطعات نسبتاً بالا است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.
وی تأکید کرد: به دلیل افزایش بهای ارز، قیمت برخی قطعات اولیه خودرو بالا رفته و این موضوع بر قیمت خودرو تأثیر گذاشته است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در همین زمینه به اقدام شرکت سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل اشاره کرد و ادامه داد: اقدام سایپا برای تأمین قطعات خودرو در داخل و استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی به خصوص ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید خودروی ملی بسیار خوب بوده است.
وی افزود: انعقاد قرارداد شرکت سایپا با وزارت دفاع و زیرمجموعه‌های آن می‌تواند موجب تحول در صنعت خودرو شود.