شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۱۰۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۰۸ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه هفدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۳۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به رقم ۳۵۵ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۵۳۶ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد، عدد ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۳۴ واحدی به رقم ۲۵۷ هزار و ۶۴۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۱۸۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۹۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۲۲۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، رمپنا، کگل، شپنا و نوری  با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، کچاد و وپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۵۱ هزار و ۱۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۴  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کدما(معدنی‌ دماوند) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خلنت، کالا، وسهرمز و ثبهساز بود. همچنین نماد معاملاتی دفارا(داروسازی‌ فارابی‌ ) با ۴.۹  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خپویش، شسینا، شلعاب، کاذر و وایران قرار گرفتند.