شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۵۵۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۱۰ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۸۰ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۱۴۹ واحدی معادل ۲.۴۴ درصد، عدد ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰۳۵ واحدی به رقم ۲۹۴ هزار و ۹۹۹  واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۰۱۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۰۹۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۸۰۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۳۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، پارسان، کچاد، شپنا، شستا و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، مبین و پارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۴  هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فروس(فروسیلیس‌ ایران‌) با ۸.۷۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غبهنوش، بموتو، سنیر و قمرو بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۳.۲۵  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای مبین، چفیبر، وصنا و اتکام قرار گرفتند.