مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی فجر روز چهار شنبه ۲۸ تیرماه با حضور۸۱ درصدی برگزار شد و تقسیم سود نقدی سیصدو سی تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران این شرکت رسید.

به گزارش درآمد نیوز  غلامعلی زال خانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ شامل: تولید، فروش، اقدامات مالی، دستاوردها و دیگر اقدامات مهم صورت گرفته سال مالی فوق و برنامه‌های آتی این شرکت را به مجمع ارائه نمود.
وی در ابتدا به معرفی و فعالیت های شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت فجر انرژی خلیج فارس به عنوان اولین مجتمع تولید یوتیلیتی و سرویسهای حیاتی متمرکز در ایران( از سال ۱۳۸۲)، دومین شرکت در صنعت پتروشیمی کشور بعد از شرکت پتروشیمی بندرامام از نظر حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲/۵۳ میلیارد دلار می باشد این مجتمع عظیم، پیشرفته و مدرن بعنوان قلب تپنده در دو مجتمع ۱ و ۲ و سایت ۲ و سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مستقر گردیده که عملیات تولید و توزیع سرویسهای حیاتی به ۳۴ شرکت مستقر در این منطقه که حدود ۴۰ درصد صنعت پتروشیمی کشور را شامل میشوند، را بر عهده دارد.
زال خانی همچنین به گزارش تولید ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: پس از گذشت یکسال با استعانت از درگاه ایزدپاک، با تلاش همکاران و به پشتوانه هیات مدیره رهبری و هدایت شرکت معظم صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حمایت بی دریغ سهامداران در سالی که مزین به شعار ،تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بوده فرصت یافته ایم که در جهت تحقق اهداف کلان کشور خلاصه ای از فعالیتها و دستاوردهای سال مالی ۱۴۰۱ شرکت فجر انرژی خلیج فارس را تقدیم نماییم.

تولید اکثر محصولات شرکت در حد پیش بینی شده محقق گردیده و کلیه تعهدات فروش شرکت نیز به موقع برآورده شده است.
حفظ پایداری تولید و ثبت رکورد بیش از ۱۷۷۰ روز تولید بی وقفه
حفظ تولید برق و بخار علی رغم سهمیه بندی مصرف گاز در فصل زمستان و بدون مصرف گازوییل

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی فجر همچنین پرداخت سود سیصدو سی تومان را برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ تصویب و نحوه پرداخت آن را مطابق اطلاعیه منتشره از سوی شرکت در سامانه کدال اعلام نمود.
همچنین انتخاب روزنامه‌های « ایران» برای انتشار آگهی‌های پتروشیمی فجر به عنوان روزنامه کثیرالانتشار از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت بود.

مرور کلی بر جایگاه شرکت فجر در صنعت و وضعیت رقابتی آن :
شرکت فجر انرژی خلیج فارس مفتخر است در جهت حمایت و پشتیبانی از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با تلاش و همت کارکنان مجرب و خستگی ناپذیر با برنامه ریزی دقیق و پایش مداوم برنامه های راهبردی و تولیدی التزام خود را در جهت پایداری تولید و ارائه به موقع یوتیلیتی مورد نیاز مجتمع های فعال را عملی نموده و موجبات رضایت ذینفعان و مشتریان را فراهم ساخته است. بر اساس گزارش شرکت ملی صنای پتروشیمی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۱بالغ بر ۶۵ میلیون تن انواع مختلف محصولات پتروشیمی به ارزش کل ۲۶ میلیارد دلار درآمد تولید داشته اند که سهم شرکتهای پتروشیمی مستقر در ماهشهر بالغ بر ۲۵ میلیون تن میباشد که ارتباط مستقیم با پایداری تولید یوتیلیتی و سرویسهای حیاتی و زحمات و تلاشهای شبانه روزی کارکنان شرکت فجر دارد.

ارزش ریالی فروش و درآمدهای این شرکتها بالغ بر ۱۱۰ همت میباشد که شرکت فجر انرژی خلیج فارس به مانند یک واحد فرایندی بزرگ و متمرکز با تامین پایدار انرژی و سرویسهای حیاتی این شرکتها نقش اساسی در کسب و کار این بخش از صنعت و ارزآوری برای کشور داشته است.

چشم انداز شرکت فجر انرژی خلیج فارس :

برترین شرکت بورسی بازار انرژی در افق ۱۴۰۴
ماموریت شرکت فجر انرژی خلیج فارس
تولید و تامین سرویسهای حیاتی پایدار و پاک، با استفاده از فناوریهای مناسب و سرمایه انسانی بهره ور، با نگاهی به توسعه بازار هدف و ارزش آفرینی برای ذینفعانمان.