مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار استاندار یزد، با اعلام اینکه توسعه خدمات به ویژه در بخش درمان اولویت اصلی این سازمان است، بر تکمیل سریع پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان به‌ویژه بیمارستان تخصصی سرطان یزد که توسط این سازمان در حال احداث است، تأکید کرد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در دیدار مهران فاطمی استاندار یزد، گفت: در حوزه درمان توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم و صیانت مالی از بیمه‌شدگان را در دستور کار قرار داده‌ایم. در سال گذشته بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه در حوزه درمان خصوصاً درمان مستقیم اختصاص دادیم و در سال جدید هم ۱۱٫۵ هزار میلیارد تومان برای بخش توسعه عمرانی و تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های درمان با اولویت مراکز کمتر برخوردار در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم با استمرار حمایت راهگشای دولت سیزدهم و همراهی مجلس انقلابی بتوانیم در سال جاری در زمینه توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به عزیزان بیمه‌شده و بازنشسته، گام‌های موثری برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با رویکرد توسعه خدمت که در دولت مردمی سیزدهم مورد تأکید است، در حال حاضر در استان یزد حدود۱۰ پروژه بزرگ عمرانی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال پیگیری است که هرکدام از این پروژه‌ها می‌تواند مقدمه تحول بزرگی در خدمت‌رسانی در استان باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در کنار ارائه خدمات رایگان در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی، رویکرد خرید راهبردی خدمات نیز مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه خدمت به‌ویژه در بخش درمان است و حتی اگر کسی از ما مطالبه نکند، ما وظیفه داریم خدمات مختلف از جمله خدمات درمانی را توسعه بدهیم. در این حوزه، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تخصصی سرطان یزد، یکی از پروژه‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان است که با توجه به درصد پیشرفت فیزکی این پروژه امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد.
وی در مورد درخواست استاندار یزد درخصوص احداث مرکز درمانی تأمین اجتماعی در شهر مروست و اعلام آمادگی استان برای تأمین زمین مناسب برای این مرکز درمانی از طریق مشارکت خیران استان گفت: برای جلوگیری از توسعه نامتوازن ظرفیت‌های سلامت در مناطق مختلف؛ توسعه مراکز درمانی براساس آمایش سرزمینی یکی از مواردی است که دولت مردمی سیزدهم آن را در برنامه هفتم در نظر گرفته و مسئولیت آن را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته است. در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز احداث مراکز درمانی براساس بررسی‌های کارشناسی و نظام سطح‌بندی خدمات انجام می‌شود. رویکرد نوین سازمان تأمین‌اجتماعی در توسعه مراکز درمانی، مشارکت راهبردی با وزارت بهداشت و درمان است تا براساس نیازهای واقعی مناطق و ضمن تأمین نیروی انسانی موردنیاز، مراکز درمانی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر منطقه احداث شود. در مورد شهرستان مروست نیز درخصوص پیشنهاد ایجاد مرکز درمانی با مشارکت سه‌جانبه خیّران، سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت ودرمان، بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.‌
براساس این گزارش در این دیدار مهران فاطمی استاندار یزد، خواستار توسعه و تجهیز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان و سرمایه‌گذاری بخش اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان به ویژه در بخش حمل‌ونقل ریلی استان شد و بر حمایت کامل استانداری یزد از برنامه‌های توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی در این استان تأکید کرد.
در استان یزد با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار نفر، ۸۳ درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و این استان از حیث پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، یکی از فراگیرترین پوشش‌های بیمه اجتماعی را در کشور به خود اختصاص داده است. مجموع تعداد افراد تحت پوشش حمایت‌های متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان یک میلیون و ۸۷ هزار نفر شامل ۹۰۷ هزار نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی و حدود ۱۷۵ هزار نفر مستمری بگیران اصلی و تبعی است.
تأمین‌اجتماعی استان یزد در این استان ۱۶ شعبه (۵ شعبه در مرکز استان  و ۱۱ شعبه در شهرستان‌ها )، به‌همراه ۶ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری را برای ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان سازماندهی کرده است.
در بخش درمان نیز تأمین‌اجتماعی این استان، ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، شامل بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی شهدای کارگر یزد، یک درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی و یک درمانگاه تخصصی دو شیفته، یک پلی‌کلینیک شبانه‌روزی و یک پلی‌کلینیک دو شیفته و همچنین یک کلینیک دندانپزشکی در مرکز استان به همراه سه پلی‌کلینیک در شهرستان‌های اردکان، میبد و بافق؛ سه درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های  تفت، اشکذر و مهریز و و یک درمانگاه عمومی در شهرستان ابرکوه است.
بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تخصصی سرطان تأمین‌اجتماعی استان یزد نیز که عملیات ساخت آن از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شده، در فاز اول تاکنون بیش از ۹۵  درصد پیشرفت داشته است.