مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس دانشگاه صنعتی شریف امروز تفاهم‌نامه مشترکی در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه امضا کردند.

مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس دانشگاه صنعتی شریف امروز تفاهم‌نامه مشترکی در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه امضا کردند.

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع، حمیدرضا احمدیان مدیرعامل هلدینگ داده‌ورزی سداد، مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، محمد فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و روسای دانشکده های مهندسی کامپیوتر و صنایع این دانشگاه برگزار شد، گفت: صنعت بانکداری یکی از مهم ترین صنایع کشور است و فعالان این صنعت با موضوعات متنوع مالی، اقتصادی، مهندسی و ترکیب پیچیده ای از دانش بانکداری سر و کار دارند بنابراین یک بانکدار موفق، بانکداری است که هم تجارت را خوب بداند و هم اینکه فهم درستی از موضوعات مالی و دانش بانکداری داشته باشد.

وی افزود: فناوری اطلاعات در بانک موثر است و بانکدار باید از حوزه فناوری اطلاعات شناخت کافی داشته باشد، در غیر این صورت نمی تواند بانک خود را به خوبی مدیریت کند.

فرزین با تاکید بر اینکه نیاز است بانک ها برای توسعه خود با دانش بنیان ها همکاری کنند، تصریح کرد: از آنجا که طی ۱۵ سال اخیر بانکداری مجازی، الکترونیکی و غیرحضوری توسعه پیدا کرده است، رقابت هم شدیدتر شده و امروزه بانک های پیشرو، بانک هایی هستند که در این حوزه ها پیشرفت کرده اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: در خارج از کشور، بانک مجازی هم داریم و در داخل کشور نیز برای همکاری با بانک های خارجی، این موضوع اهمیت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران یک نهاد پربرکت پیشرو در ۱۰۰ سال اخیر بوده و نهادسازی بانکی در کشور توسط بانک ملی ایران انجام شده است، اضافه کرد: صنعت بانکداری به دلیل تحریم در دهه ۹۰ نتوانسته به اندازه کافی رشد کند و فعالیت های بین المللی آن کاهش پیدا کرده است. آموزش آن لطمه خورده و دانش آن توسعه نیافته است.

فرزین با بیان اینکه در حال حاضر راه توسعه سریع بانک ها استفاده از ظرفیت های دانش بنیان است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ارتباط با حوزه های دانش بنیان تقویت شده و از کمک عملیاتی آنها برای تولید محصول و فرایند استفاده کنیم. از طرفی، دانشگاه باید برای حوزه اجرا کار کند و در حل مسائل کمک کند.

وی ابراز کرد: دانشگاه شریف دانشگاه خوبی در ایران و جهان است و در حوزه دانش بنیان نیز پتانسیل بسیار خوبی دارد. مسائل بانک ملی ایران زیاد است و در حوزه اعتبارات، روش های جدید بانکداری، بانکداری شرکتی، بانکداری دولتی، بانکداری خرد موضوعات متعدد دارد که می توان برای حل آنها از ظرفیت دانشگاه استفاده کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: پیام رسان «بله» مورد توجه دولت بوده و قصد داریم آن را محور پیام رسان های ایرانی قرار دهیم. دولت هم در این زمینه کمک خواهد کرد. همچنین «سداد» باید در خدمت توسعه محصول بانک باشد و این یک مساله در بانک ملی ایران است. سداد باید مشکل شلوغی شعب را حل کند که حل آن نیز با ایجاد محصول جدید امکان پذیر است.

فرزین در پایان با بیان اینکه تامین مالی بانکی باید به سهولت، ارزانی و سرعت انجام شود که این کار با همکاری حوزه های دانشی قابلیت انجام دارد، خاطر نشان کرد: این نیاز وجود دارد، دانش آن هم هست، مهم آن است که این دو با هم ارتباط بگیرند و سازماندهی مناسبی در این زمینه انجام شود. ما روی کمک دانشگاه شریف حساب کرده ایم.

همچنین دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با تاکید بر اینکه در این دانشگاه یک مرکز شتاب‌دهنده برای حمایت از استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فنی و مهندسی و سخت‌افزاری و همچنین ایجاد امکان دسترسی آنها به شبکه سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و شرکای صنعتی فعال است، گفت: رسالت شتاب‌دهنده شریف به عنوان نخستین شتاب‌دهنده دانشگاهی ایران، کاهش ریسک آغاز کسب‌وکار برای تیم‌های مستعد و دانشی است تا استارتاپ‌ها در مدت زمان ۳ تا ۹ ماه بر روی توسعه فناوری و محصول متمرکز شوند.

بر اساس این تفاهم نامه، انجام مطالعات، شناسایی، گزینش، مشاوره و رشد و توسعه استارت آپ های دارای طرح یا محصولات آماده با پتانسیل رشد و همچنین حمایت از آغاز به کار «دفتر نوآوری فینتک بانک ملی ایران» با هدف کارآمدسازی و ایجاد تحول در خدمات مالی بانک، کاهش هزینه ها و… توافق شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، مدیرعامل بانک ملی ایران از مرکز شتاب دهنده، مرکز خودکفایی، دفتر ثبت اختراع و دیگر بخش های دانشگاه بازدید کرد.