روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران در مورد نگاه تحریف شده به مصاحبه رئیس سازمان با شبکه خبری العالم، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران نگاه تحریف‌شده به گزارش شبکه خبری العالم در گفت و گو با رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران را تقبیح و در این خصوص توضیحاتی داد.
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، گفت و گوی حمید زادبوم رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با شبکه خبری العالم _ وفق برنامه مدون گزارش‌دهی مکرر به رسانه‌های داخلی و خارجی _ حول محور تجارت ایران با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه بود که در این راستا و در مصاحبه مذکور، حمید زادبوم با اشاره به سیاستگذاری سازمان توسعه تجارت ایران در گسترش تجارت با کشورهای دوست به ویژه کشورهای همسایه بر لزوم توسعه صادرات کشور با نگاه به منافع ملی و رویکرد سیاست‌های کلان کشور تاکید کرد.
این نکته نباید مغفول ماند که تنها موافقتنامه تجارت آزاد ایران با کشور سوریه است که طبیعتاً در شرایط تحریم، برای توسعه صادرات کشور در حوزه‌های گوناگون به ویژه ظرفیت مناسب مصالح ساختمانی و همچنین حضور پر قدرت شرکتهای خدمات فنی و مهندسی کشورمان در بازار این کشور و کشورهای همسایه بایستی حضور پر رنگ تر داشته و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را کرد.
لازم به توضیح است، تحریف و موج‌سواری در قلب واقعیت و جوهر گفت و گو و جهت‌دار کردن سخنان معاون وزیر صمت مردود بوده و تاکید می‌شود رویکرد این گفت و گو، توسعه داد و ستد با کشورهای همسایه و هم‎‌منافع است.
همچنین لازم به ذکر است، براساس خط مشی کلی نظام، سازمان متبوع، خود را مکلف می‌داند تا بر مبنای منافع ملی در جنگ اقتصادی، همواره تعامل اقتصادی و توسعه صادرات به کشورهای هدف را نصب‌العین خود قرار دهد.