بررسی‌های انجام شده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد طی ماه گذشته، خالص منابع جذب شده این صندوق‌ها به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از سنا؛ فاطمه پزشک زاده، کارشناس مسئول اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذار سازمان بورس با اعلام این مطلب گفت: بررسی وضعیت ترکیب دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰، حاکی از این است که دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به میزان ۵ هزار و ۱۳۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

در میان صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های با درآمد ثابت، بالاترین ارزش دارایی ها را به میزان ۳ هزار و ۶۵۸ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص دادند؛ همچنین صندوق های بازارگردانی با ارزش دارایی ۸۷۱ هزار میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارند. صندوق های سهامی، مختلط و کالایی نیز به ترتیب با ارزش ۵۶۳، ۲۸ و ۱۴  هزار میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.

پزشک زاده در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز بیان کرد: بیشترین حجم سرمایه گذاری شده توسط صندوق های سرمایه گذاری را «سهام» تشکیل می دهد که حدود ۳۶ درصد است. «اوراق بهادار با درآمد ثابت» نیز حدود ۳۲ درصد از سرمایه های صندوق ها را تشکیل می دهند و سپرده های بانکی به میزان ۲۹ درصد در رتبه بعدی سرمایه‌گذاری این صندوق ها قرار دارند.