شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴۱۴ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۸۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۶۲۰ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۳۵۲ هزار و ۳۰۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۷۴  واحدی معادل ۰.۶۴ درصد، عدد ۴۰۳ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۲۷  واحدی به رقم ۲۵۴ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۸۹۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۷۴۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۹۸۱۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۴۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شستا، میدکو، کگل و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت و همراه، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۳۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۴۱ هزار و ۲۰۳  نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دابور(داروسازی‌ ابوریحان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، فارس، شفن و دفارا بود. همچنین نماد معاملاتی غمهرا(تولیدی‌مهرام‌) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تکنو، ثامان، قنیشا، خزر و ثشرق قرار گرفتند.