مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهارداشت که شرکت متبوع وی، به‌ دنبال برداشتن گام‌های بزرگی در حرکت به سمت تحول دیجیتال است تا با ارائه خدمات در بستر فناوری، ارزش افزوده‌ای برای مشتریان ایجاد کند.

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهارداشت که شرکت متبوع وی، به‌ دنبال برداشتن گام‌های بزرگی در حرکت به سمت تحول دیجیتال است تا با ارائه خدمات در بستر فناوری، ارزش افزوده‌ای برای مشتریان ایجاد کند.

“محمدرضا مباشرفر”، گفت: اگر شرکت‌های بیمه و صنایع با فناوری‌های نوین همراه نشده و نتوانند خود را با شرایط و تغییرات تکنولوژی همراه کنند درعمل به سمت حذف شدن خواهند رفت.

وی، با مثالی از ورود تاکسی‌های اینترنتی و تحت تاثیر قراردادن کسب‌وکار آژانس‌ها، ادامه داد: بدون شک فناوری باعث تغییرات بزرگی در حوزه شرکت‌های بیمه می‌شود هرچند که درحال حاضر این توسعه یافتگی در صنعت بیمه کشور عقب‌تر از سیستم بانکی است که آن هم به دلیل اولویتی که سیستم بانکداری داشته و یا اینکه مخاطب بانک آن را به این سمت حرکت داده‌اند.

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، عنوان کرد: بی‌تردید در سه ضلعی بورس، بانک و بیمه؛ صنعت بیمه هم متحول خواهد شد زیرا تاثیر پذیر از فناوری است و در دنیا هم شاهد آن هستیم که از قابلیت‌های جدید فناوری در حوزه بیمه استفاده شده است.

مباشرفر، به “الگوی دیاموند پورتر که می‌گوید شرکت‌های تازه وارد به عنوان رقیب شرکت‌های قدیمی و ریشه‌دار به بازار می‌‍آیند و سهم می‌گیرند.” اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم که اتفاقات بزرگی در مجموعه شرکت‌بیمه تجارت‌نو با وجود نوپا بودن در صنعت بیمه و سهم بازاری که درکسب و کار بیمه دارد افتاده است.

تحول دیجیتال در شرکت بیمه تجارت‌نو

وی، گفت: با توجه به استراتژی که شرکت بیمه تجارت‌نو دارد در ساختار سازمانی خود مجموعه کسب‌وکارهای نوین را قرارداد که متولی تحول دیجیتال در این مجموعه بوده و این مساله خود  بیانگر این است که شرکت می‌خواهد گام‌های بزرگی در حرکت به سمت تحول دیجیتال بردارد و با ارائه خدمات در بستر فناوری، ارزش افزوده‌ای برای مشتریان ایجاد کند.

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، “بنوشاپ” را نمونه ای از تحول دیجیتال در شرکت متبوع خود برشمرد و افزود: مشتریان می‌توانند خدمات بسیار متنوعی را در بنوشاپ بگیرند ضمن آنکه برنامه گسترده‌ای در حوزه فناوری داریم و با همکاران تجاری خود در حل رایزنی برای توسعه این مورد هستیم.

مباشرفر، گفت که، فروش محصولات بیمه‌ای با توجه به نوع فرهنگ و شرایط اقتصادی یک جامعه می‌تواند کار سخت و یا راحتی باشد و افزود: درکشورهای پیشرفته با کارهایی که در بحث فرهنگ سازی انجام شده است مردم فعالانه به سمت استفاده از خدمات بیمه می‌آیند.

وی، اذعان داشت که در ایران با توجه به اقتضای جامعه و میزان آشنایی مردم با بیمه، بیشتر از بیمه‌نامه‌های خودرو و درمان استفاده می‌شود و در پرتفوی بیشتر شرکت‌های بیمه بزرگ هم می‌بینیم که بیمه‌نامه‌های خودرو و درمان سهم قابل توجهی به خود اختصاص داده‌اند و در عمل حوزه‌های دیگر خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است که این رشته بیمه‌ها یا از سمت مشتری مورد استقبال قرار نگرفته ویا الزامات قانونی برروی آنها وجود نداشته است.

حرکت بیمه تجارت‌نو به سمت ارائه سکوی باز بیمه‌ای

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، با بیان اینکه “کار برای فروش در سایر رشته‌‌های بیمه‌ای زیاد است، اذعان داشت که تاثیر استارت‌آپ‌ها برروی این کسب و کار بسیار زیاد است زیرا آنها از ساختار چابک‌تری برخوردار هستند و می‌توانند باشرکت‌های بیمه‌ای وارد تعاملات تجاری شوند که این مساله می‌تواند باعث رشد سریع ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریان نهایی شود.

مباشرفر، بیان کرد: شرکت بیمه تجارت‌نو به سمت ارائه سکوی باز بیمه‌ای برای شرکت‌های استارت‌آپی حرکت می‌کند و بزودی خبرهای جذابی دراین حوزه از بیمه تجارت‌نو خواهید شنید.

وی، گفت: طبق آمارهای رسمی اعلامی از بیمه مرکزی در قسمت قابل توجهی از بیمه‌های درمان و خودرو تقلب صورت می‌گیرد و این فرصت برای متقلبین به دلیل فواصلی که بین قرارگرفتن دیتا و اشتراک بین شرکت‌های بیمه‌ای است به وجود می‌آید. ظرفیت استفاده از زنجیره بلوک در صنعت بیمه به مانند سایر صنایع نیز می تواند به سرعت، دقت و تنوع خدمات بیمه ای کمک شایانی بکند، تاکید دارد.

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهارداشت: از سوی دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در ابتدای راه استفاده نظام مند از تکنولوژی و هوش مصنوعی و کنترل یکسری از موارد هستند و این مساله فضا را برای مخاطبین متقلب بوجود آورده است که بتوانند از شرکت‌های بیمه‌ای سواستفاده کنند.

مباشرفر، به استفاده از ابزارهای متنوع کشف تقلب مانند سیستم‌های مالی و سیستم‌هایی که در بازارهای مالی و نتایج خوب آنها اشاره کرد و گفت: در شرکت بیمه تجارت‌نو قدم‌های بزرگی برداشته شده است و اداره داده‌ای وجود داردکه زیرمجموعه واحدکسب و کارهای نوین است که کارهای مرتبط با این حوزه را انجام می‌دهد.

وی، شکل‌گیری واحد کسب‌وکارهای نوین در شرکت بیمه تجارت‌نو را نشان هوش و ذکاوت مدیر ارشد مجموعه خود دانست و تاکید کرد: شرکت بیمه تجارت‌نو بادرنظر گرفتن چنین نقشی در ساختار سازمانی به سمت استفاده از ابزارهای نو و تحول دیجیتال حرکت می‌کند.

مدیرکسب و کارهای نوین شرکت بیمه تجارت‌نو، ادامه داد: بدیهی است که در راستای حرکت به سمت تحول دیجیتال یکسری زیرساخت وجود دارد و واحدهای مختلفی از جمله فناوری اطلاعات هم درگیر آن می‌شوند زیرا اگر بخواهیم اتفاق بزرگی در یک مجموعه رخ دهد یک فعالیت جمعی نیاز است تادرنهایت بتوانیم شاهد اتفاق‌های خوبی در هر کسب‌وکار باشیم.

بابیان اینکه “برای حرکت به سمت تحول دیجیتال راه دشواری در پیش است و نیاز به زیرساخت‌های مناسب وجود دارد.” اظهارداشت: دراین حوزه کارهای خوبی در سال گذشته در شرکت بیمه تجارت‌نو انجام شده است و نتیجه آن را امسال خواهیم دید.