پایگاه خبری درآمد نیوز -جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه توافق کردند

پایگاه خبری درآمد نیوز -جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه توافق کردند تا همکاری در زمینه مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در باتری خودروهای الکتریکی (EVs) را تعمیق بخشند، زیرا هر دو کشور به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند

یون برای مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت از لندن و سپس در اولین سفر خود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، از نیویورک و سپس از نیویورک بازدید کرد و در روز پنجشنبه وارد کانادا شد. یون با ترودو در اتاوا ملاقات کرد و سپس هر دو با خبرنگاران صحبت کردند.

ترودو به خبرنگاران گفت: «یون و من درباره راه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف، از جمله مواد معدنی ضروری، باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی و فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) بحث کردیم.

کره‌جنوبی و کانادا به دنبال یک همکاری مشترک در حوزه معدن

کانادا بسیاری از مواد معدنی حیاتی مانند لیتیوم، کبالت و نیکل را دارد که اکنون برای ساخت باتری‌های خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود و دولت در حال تلاش برای کمک به تولیدکنندگان و پردازنده‌ها برای افزایش تولید است.

یون از طریق یک مترجم گفت: «کانادا، به عنوان یک رهبر جهانی در تولید مواد معدنی، و کره سازنده عمده نیمه‌رساناها و باتری‌ها، هر کدام نقش مهمی در زنجیره تأمین جهانی دارند.»

یون افزود: «دولت‌ها و کسب‌وکارهای دو کشور ما با هم برای بخش منابع معدنی همکاری خواهند کرد تا یک معماری تعاونی ایجاد کنند، تا به شوک‌های ناشی از تغییر نظم جهانی پاسخ دهند.»

چین در حال حاضر تا حد زیادی تامین‌کننده جهانی مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در خودروهای برقی است. یون گفت که یافتن تامین‌کننده جایگزین برای هر دو کشور از نظر استراتژیک مهم است. ترودو خاطرنشان کرد که کانادا و کره جنوبی در حال حاضر در این بخش همکاری می کنند.

در ماه مارس، Stellantis، شرکت مادر جیپ و کرایسلر، گفت که در یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت انرژی ال‌جی کره جنوبی در ویندزور، در آن سوی مرز دیترویت، یک کارخانه باتری‌سازی برقی خواهد ساخت.

در بیانیه‌ای مشترک، دو کشور اعلام کردند که با تعمیق “مشارکت استراتژیک خود در زمینه انعطاف‌پذیری زنجیره تامین” موافقت کرده‌اند و به دنبال این هستند که خود را به عنوان “بازیگران رقابتی در زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی و زنجیره‌های ارزش باتری و خودروهای الکتریکی” قرار دهند.

برای این منظور، هر دو کشور توافق کردند که یادداشت تفاهمی را در ماه‌های آینده برای “حمایت از انتقال انرژی پاک و امنیت انرژی، از جمله در رابطه با مواد معدنی حیاتی” ایجاد کنند.