در نشست مشترک ریاست و هیئت‌رئیسه اتاق اصناف یزد و مدیر بیمه تعاون در این استان، بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن صنوف استان در مواجهه با تعطیلی کسب‌وکار ناشی از کرونا تأکید شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از  روابط‌عمومی بیمه تعاون، فرهاد رهاوی عزآبادی، مدیر استان یزد بیمه تعاون با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی برگزاری نشست‌های متعدد در آبان و آذر ۱۳۹۹ با اعضای هیئت‌رئیسه و اعضای اتاق اصناف یزد و در راستای حمایت از کسب‌وکارها در مقابل تعطیلی‌های مستمر ناشی از پاندمی کرونا، بنا شد تا پوشش بیمه‌ای صنوف در مقابل این تعطیلی‌ها مورد حمایت اتاق اصناف یزد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه تعاون به صورت انحصاری بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را ارائه می‌کند و کسب‌وکارها می‌توانند به‌منظور پوشش ریسک‌های ناشی از تعطیلی واحد صنفی خود در اثر گسترش کرونا، با تعرفه‌های مناسبی اقدام به خرید این بیمه‌نامه کنند.

رهاوی افزود: استان یزد دارای بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی است که برخی از آن‌ها به دلیل تعطیلی‌های اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در ماه‌های قبل دچار مشکلاتی شدند و حال با توجه به احتمال شکل‌گیری موج‌های جدید شیوع کرونا و تعلیلی‌های مجدد، نیاز است تا از آن‌ها حمایت مطلوبی صورت پذیرفته و تحت پوشش بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونای بیمه تعاون قرار گیرند.

مدیر بیمه تعاون در استان یزد همچنین با اشاره به مزایای بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از پاندمی، بر ضرورت آینده‌نگری در خصوص این بیمه تأکید کرد و بیان داشت: هم‌اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که ممکن است با پاندمی‌های متعددی مواجه شویم و شرایط کنونی شیوع کرونا باید بستری برای آینده‌نگری بیشتر در این زمینه باشد.

وی افزود: در همین حال لازم است تا برای این بیمه‌نامه‌های جدید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد تا هیچ کسب‌وکاری از شیوع کرونا و تعطیلی ناشی از آن دچار زیان و خسارت بزرگی نشود.

در همین حال علی‌رضا حسنی صدرآبادی، رئیس اتاق اصناف یزد نیز با تقدیر از بیمه تعاون به دلیل طراحی بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از پاندمی کرونا گفته است: با توجه به ضرورت حمایت از کسب‌وکارها در شرایط نامناسب اقتصادی و کمک به رشد فعالیت آن‌ها به ویژه در سال جهش تولید، اتاق اصناف اطلاع‌رسانی لازم را به واحدهای صنفی در خصوص این بیمه‌نامه و لزوم خرید آن برای کاهش ریسک ناشی از تعطیلی در شرایط بروز پیک‌های جدید بیماری انجام خواهد داد.

وی گفت: در حدود یک سال گذشته برخی صنوف استان از تعطیلی‌های مکرر ناشی از شیوع کرونا خسارت‌های زیادی دیدند که این بیمه‌نامه، زمینه‌های بروز چنین خسارت‌هایی را کاهش می‌دهد.