محیط بانان طلایه‌داران عرصه طبیعت هستند که به حفاظت از حیات وحش می‌پردازند در چند سال گذشته به ویژه در دولت دوازدهم توجه ویژه ای به آنها شد، به طوری که مشکلات بیمه ای آنها با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بیمه «ما» مرتفع شد.

 به گزارش درآمد نیوز، محیط بانان طلایه‌داران عرصه طبیعت هستند که به حفاظت از حیات وحش می‌پردازند در چند سال گذشته به ویژه در دولت دوازدهم توجه ویژه ای به آنها شد، به طوری که مشکلات بیمه ای آنها  با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بیمه «ما» مرتفع شد.

در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت از محیط‌ زیست به عنوان یک وظیفه عمومی، تفاهم ‌نامه همکاری بین شرکت سهامی بیمه «ما» و سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد و طی آن سازمان محیط زیست کشور تحت پوشش کامل بیمه ای  بیمه «ما» قرار گرفته و کلیه کارکنان این سازمان از بیمه های عمر و حوادث گروهی، عمر کارکنان دولت و همچنین عمر وسرمایه گذاری برخوردارشده اند، علاوه بر این، سازمان محیط زیست مسئولیت خود را در قبال کلیه کارکنان اعم از دفتری، عملیاتی و محیط بانان بیمه کرده است.

 امسال سال دوم همکاری بیمه ای با سازمان محیط زیست در سطح کلان کشور بوده و موضوع بیمه و تامین خاطر بیمه ای کارکنان سازمان محیط زیست و محیط بانان، همانند سال گذشته، به عنوان یکی از اساسی ترین اولویت های شرکت بیمه «ما» بوده است.

در طول دو سال همکاری، شرکت بیمه «ما»  موفق  به  ایفای تعهدات خود در حوزه محیط زیست بوده  و  مبلغ خسارت تعهد شده  را در کمترین زمان ممکن به سازمان محیط زیست پرداخت کرده است. پس از حضور بیمه «ما» به عنوان حامی محیط بانان، این شرکت همواره در مواقع حساس و زمان نیاز سازمان و یا محیط بانان کشور، در کنار خانواده بزرگ محیط بانان و سازمان محیط زیست بوده است.

گفتنی است محیط بانان مانند امام هشتم(ع) که به «ضامن آهو» معروف است و جان یک آهو را از چنگال شکارچی نجات داد، در کوه و دشت و بیابان ضمانت جان حیوانات را می کنند تا امانتدار خوبی برای نسل های بعدی باشند، با وجود اینکه شغل محیط بانی شغلی دلی و سرشار از خطرات است چون همواره با افراد مسلح روبرو می شوند. بیمه «ما» با توجه به ریسک پذیری بالای این عزیزان درضمانت جان آنها متعهد به ارائه خدمات بیمه ای شایسته در رشته های بیمه های درمان، عمر و سرمایه گذاری، حوادث، آتش سوزی، مسئولیت و اتومبیل به پرسنل شاغل و محیط بانان سراسر کشور و خانواده این عزیزان بوده است.