صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواستار کمک به پرداخت بدهی کشورهای با درآمد متوسط شدند.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از رویترز، روز جمعه کمیته توسعه بانک و صندوق اعلام کرد: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی باید برای کمک به رفع چالش های رو به رشد بدهی کشورهای با درآمد متوسط ​​و شناسایی دلایل اصلی بدهی های بیش از حد و ناپایدار، اقدامات بیشتری انجام دهند. این کمیته مشترک گفت که از تصمیم روز چهارشنبه کشورهای گروه بیست در مورد تمدید طرح تعلیق خدمات بدهی (DSSI)، یعنی توقف پرداخت بدهی برای کشورهای فقیر تا شش ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۲۱ حمایت می کند. این گروه گفت: درخواست خود را از بخش خصوصی، در مورد کشورهای واجد شرایط برای شرکت در تمدید طرح تعلیق خدمات بدهی با شرایط مشابه مجدداً تکرار می کنیم.

کشورهای با درآمد متوسط ​​واجد شرایط توقف در پرداخت نیستند، اما این کمیته گفت که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول باید تجزیه و تحلیل پایداری بدهی را تسهیل کنند. ما به تأثیر جدی همه گیری بر بسیاری از ایالت های کوچک و کشورهای با درآمد متوسط​​، که در آن ها خطرات و آسیب های جدیدی وجود دارد، توجه می کنیم. و ما از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول می خواهیم که تلاش های خود را برای حمایت از این کشورها، مطابق با اختیارات آنها، تقویت کنند. کمیته توسعه گفت که بانک جهانی کار خود را با کشورهای در حال توسعه در زمینه سرمایه گذاری های اقلیمی افزایش می دهد و برای شناسایی فقدان تنوع زیستی، تخریب زمین و سازگاری تغییرات اقلیمی فعالیت هایش را افزایش می دهد.

همچنین گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را تشویق می کنیم که از اقتصاد با کربن کم پشتیبانی کنند، در حالی که به نیازهای انرژی کشورها توجه می کنیم و از فقیرترین کشورها پشتیبانی هدفمند می کنیم. این تلاش ها شامل حذف تدریجی یارانه های ناکارآمد انرژی و سایر سیاست های مالی  ناجور خواهد بود.