طبق آمار داده‌های اقتصادی فدرال رزرو (FRED)، از ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹۱۰ میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکایی خارج شده است.

به گزارش درآمد نیوز طبق آمار داده‌های اقتصادی فدرال رزرو (FRED)، از ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹۱۰ میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکایی خارج شده است.

به گزارش ایبنا از وبگاه دِیلی هادِل، در ماه مه سال گذشته، میزان سپرده‌های بانک‌ها به ۱۸.۰۶ تریلیون دلار رسید. در حال حاضر، این رقم به ۱۷.۱۵ تریلیون دلار کاهش یافته است و در هفته گذشته، ۱۳ میلیارد دلار از نظام بانکی آمریکا خارج شده است.

خروج ۹۱۰ میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکا

ارزش سهام بانک‌های منطقه‌ای آمریکا، در پی ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی، بانک سیگنچر و بانک فِرست‌ ریپابلیک و فروپاشی بانک کردیت سوئیس (غول بانکی مستقر در سوئیس) کاهش یافته است.

معامله‌گران وال‌استریت به طور ویژه به بانک پاسیفیک وِسترن واقع در لس‌آنجلس و بانک وسترن الیانس در شهر فینیکس ضربه زدند. هر دوی این مؤسسات مالی، بیانیه‌هایی را منتشر کرده‌اند که بیان می‌کند از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، برداشت بالاتر از حد متوسط از آن‌ها صورت نگرفته است.

آمار جدید درباره خروج سپرده‌ها از بانک‌ها، پس از آن منتشر شد که فدرال رزرو به طور علنی فاش کرد بیش از ۷۰۰ بانک آمریکایی به دلیل احتمال از دست‌دادن بیش از ۵۰ درصد سرمایه خود، با «خطر چشمگیر در زمینه ایمنی و اعتبار» روبه‌رو هستند.

فدرال رزرو به طور خاص به افزایش نرخ بهره خود به عنوان دلیل اصلی وضعیت متزلزل بانک‌ها اشاره می‌کند.

در ۳ مه (۱۳ اردیبهشت)، پس از افزایش مجدد ۲۵ واحدی نرخ بهره، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد معتقد است نظام بانکی آمریکا «ایمن و قدرتمند» است و وضعیت آن در مقایسه با اوایل ماه مارس (اسفند، فروردین)، بهبود فراوانی یافته است.

بر اساس داده‌های فِدواچ (FedWatch) در زمان انتشار این خبر، ۱۵.۵ درصد از معامله گران معتقدند که پاول یک ماه دیگر، دوباره نرخ‌ها را افزایش می‌دهد.