نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در بازار امروز با وجود ثبات نرخ جهانی طلا، به دلیل رشد نرخ دلار، شاهد افزایش قیمت انواع سکه هستیم.

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تعطیلی بازار جهانی فلزات گران بها و ثبات نرخ جهانی طلا در سطح ۱۹۰۴ دلار در هر اونس اظهار داشت: در معاملات امروز به دلیل روند افزایشی نرخ ارز، شاهد رشد قیمت طلا و سکه هستیم.

به گفته کشتی آرای، جدیدترین قیمت طلا و سکه در معاملات امروز (یکشنبه نهم خردادماه ۱۴۰۰) به شرح زیر است:

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به رقم ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد. هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. وی افزود: بهای هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز در بازار امروز به رقم ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز با رشد قیمت به رقم ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پایان افزود: حباب سکه امامی در بازار امروز، ۲۴۰ هزار تومان است.