دهمین نمایشگاه و کنفرانس سلامت عمان، از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ سپتامبر۲۰۲۲( ۴ لغایت ۶ مهرماه ۱۴۰۱ ) در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه های بین المللی عمان برگزار می گردد .

دهمین نمایشگاه و کنفرانس سلامت عمان، از تاریخ ۴ لغایت ۶ مهرماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر ۲۶ لغایت ۲۸ سپتامبر۲۰۲۲ میلادی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه های بین المللی عمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز، مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان با بیان این خبر گفت: در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های کشورمان به بازار کشورهای همسایه، حضور ایران در قالب پاویون‌ در نمایشگاه سلامت عمان در دستور کار قرار گرفته و مجوز ایجاد این پاویون‌ صادر شده است. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه سلامت عمان در زمینه محصولات بهداشتی، درمانی و پزشکی، خدمات و تجهیزات پزشکی، صنایع داروسازی و خدمات گردشگری سلامت و.. می باشد

فلاح اوریمی افزود:ظرفیت بخش سلامت کشورمان باید از فرصت حضور و معرفی توانمندی های خود در این نمایشگاه بهره ببرند.

وی با بیان اینکه حضور  شرکتهای توانمند ایرانی می تواند گام مهمی در جهت گردشگری سلامت باشد، گفت: نکته مهم حضور بخش خصوصی با قرار گرفتن دو بازوی تخصص و بازاریابی در کنارهم، در این نمایشگاه است.

فلاح اوریمی ادامه داد: ازآنجا که پزشکی ایران در عمان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و کشور عمان یکی از بازارهای هدف گردشگری سلامت است و هرساله گردشگران سلامت بسیاری از این کشور به منظور درمان و انجام کلیه کارهای پزشکی به  ایران سفر می‌کنند و با توجه به توانمندی های منحصر به فرد بیمارستان ها و تخصص و تبحر پزشکان و متخصصان بازاریابی بخش خصوصی، شرکتهای ایرانی شرایط حضور موفقی را در این نمایشگاه خواهند داشت.

رایزنی بازرگانی کشورمان در عمان ادامه داد: بازاریابی مطلوب نکته حائز اهمیت ما برای شرکت در این نمایشگاه است زیرا حضور مستقیم و ارتباط رودررو موثرترین راه برای گسترش همکاری هاست که این مهم می تواند ساماندهی و افزایش ورودی گردشگری سلامت به ایران را نیز به همراه داشته باشد.

فلاح تاکید کرد: این نمایشگاه می تواند زمینه شناساندن توانمندی های گردشگری سلامت کشورمان با تأکید بر ساماندهی گردشگری سلامت با عمان،برندسازی و تبلیغات همه جانبه زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری سلامت ایران را فراهم کند.

رایزن بازرگانی ایران در عمان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: شرکتهای مختلفی در خصوص برگزاری پاویون کشورمان درنمایشگاه سلامت عمان تبلیغ میکنند ولی تنها شرکت دارای مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران شرکت مجری نمایشگاه یعنی شرکت هوکاد است و تنها این شرکت مجوز برگزاری پاویون کشورمان در نمایشگاه سلامت عمان را دارد.

وی در خصوص گروههای کالایی که می توتننددراین نمایشگاه حضور داشته باشند گفت گروه های تجهیزات و لوازم ازمایشگاهی و پزشکی، فناوری نوین پزشکی ( بیو پزشکی, رادیولوژی)، تجهیزات لوازم بیمارستانی ،لوازم مصرفی پزشکی و صنایع دارویی، خدمات توریست سلامت ،مدیریت و فناوری های طراحی و ساخت مراکز درمانی، سیستم های مدیریت اورژانس و مراکز درمانی و کنترل کیفی و..می توانند دراین نمایشگاه حضور داشته باشند.

فلاح اوریمی در  پایان  درمورد نحوه ثبت‌نام در این رویداد گفت: علاقه‌مندان جهت مشارکت در نمایشگاه‌ مذکور می‌توانند از طریق تماس با سازمان توسعه تجارت ایران و یا مراجعه به سایت شرکت‌ مجری به آدرس www.houkad.comاقدام به ثبت نام کنند.

لازم به‌ذکر است در حاشیه این نمایشگاه  کنفرانس تخصصی گردشگری سلامت با هدف ایجاد فرصت‌هایی جهت آشنایی و هم‌افزایی درخصوص گردشگری سلامت کشورهای فعال این حوزه و همچنین تکنیک‌ها و روش‌های مدیریتی در این حوزه برگزار خواهد شد.