به گزارش خبرنگار درآمد نیوز اعزامی به قطر ؛ بزرگترین نمایشگاه فرهنگی ایران در منطقه کتارا دوحه با حضور سفیر ایران، وزیر فرهنگ دولت قطر و جمعی از مقامات دولتی  دو کشور افتتاح شد.  

به گزارش خبرنگار درآمد نیوز اعزامی به قطر ؛ بزرگترین نمایشگاه فرهنگی ایران در منطقه کتارا دوحه با حضور سفیر ایران، وزیر فرهنگ دولت قطر و جمعی از مقامات دولتی دو کشور افتتاح شد.  

علی بختیاری رایزن فرهنگی ایران در قطر به خبر نگار ما گفت؛ برنامه‌های متنوعی برای آشنایی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان، گردشگران در این نمایشگاه برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی برای گردشگران ورزشی قطر برنامه ریزی شده است.

بختیاری در ادامه تاکید کرد:  بهترین هنرمندان از سراسر کشور در این نمایشگاه تصویری دقیق از ایران و جاذبه‌های مختلف آن برای بازدیدکنندگان تدارک دیده دیده‌اند که می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، صنایع دستی، سوغات و پوشاک محلی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در قطر با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نمایشگا‌ه‌هایی در حاشیه مراسم بین‌المللی تصریح کرد: با درنظر گرفتن این موضوع که در دوره‌ای خاص به واسطه برگزاری یک رویداد بین‌المللی تعداد زیادی از گردشگران و مخاطبان در کشوری مشخص حضور دارند، فرصت بسیار مناسبی است که کشورها با استفاده از امکانات موجود نسبت به معرفی تمدن، تاریخ و فرهنگ خود اقدام کنند که خوشبختانه امسال نیز با همکاری مناسب طرف قطری ایران در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این زمینه اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به ساعت فعالیت نمایشگاه افزود: این نمایشگاه هر روز در طول یک ماه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۲ تا ۱۰ شب میزبان علاقمندان خواهد بود، اما براساس این نکته که تنها قرار است نسبت به معرفی هنر و فرهنگ یا جاذبه‌های کشورمان اقدام کنیم موضوع فروش محصولات یا صنایع دستی در این نمایشگاه مطرح نیست.

این نمایشگاه با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سفارت ایران در دوحه ، وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ، کانون ایرانگردی و اتومبیلرانی با کسب مجوز از وزارت امور خارجه قطر،  از تاریخ ۲۹ آبان لغایت ۲۷ آذر ، در سالن مجلل « ۱۲ دهکده فرهنگی و تفریحی کتارا » با حضور جناب اقای دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه و وزیر فرهنگ دولت قطر در مجموعه فرهنگی و تفریحی کتارا در دوحه قطر با عنوان نمایشگاه شکوه ایران افتتاح شد.

محمدرضا آذین