همکاری صنایع بزرگ یزد و بانک مسکن برای تامین مالی نهضت ملی مسکن
راه‌حل‌های تامین مالی نهضت ملی مسکن در یزد بررسی شد

به گزارش درآمد نیوز به نقل از بانک مسکن-هیبنا، نشست مشترک دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن، مهران فاطمی استاندارد استان یزد و مدیران عامل صنایع بزرگ یزد و اعضای هیات مدیره بانک در راستای تسریع روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد.

سرپرست بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مسکن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تامین کننده مالی این طرح به شمار می‌رود و تا امروز توانسته بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و بیش از ۲۶ هزار پروژه را عملیاتی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت این میزان تسهیلات به منابع گسترده‌ای نیاز دارد که عدم دسترسی به آن‌ها روند تامین مالی پروژه‌ها را دچار اختلال می‌کند. ازاین‌رو امروز مهم‌ترین دغدغه ما در بانک مسکن جذب منابع جدید است.

مهران فاطمی خاطرنشان کرد: تولید مسکن در یزد مدت هاست متوقف‌شده، تقاضا افزایش‌یافته و عرضه میل به صفر می‌کند. از طرفی رشد سریع صنعت در یزد موجب افزایش مهاجرت شده و بازار مسکن آشفته شده است.

استاندار یزد با اشاره به نیاز مبرم یزد به تولید مسکن ادامه داد: یزد به‌سرعت، نیاز به تولید ۶۰ هزار مسکن دارد، به عبارتی ۶۰ هزار خانوار و ۲۵۰ هزار نفر در یزد در هدف تصمیماتی هستند که در این جلسه اتخاذ خواهد شد.

فاطمی در ادامه به فلسفه‌ تشکیل این نشست پرداخته و تصریح کرد: تامین مالی این ۶۰ هزار واحد بر عهده بانک مسکن است و بانک مسکن نیز به‌تنهایی از عهده تامین مالی این پروژه برنمی‌آید. ازاین‌رو ، فلسفه تشکیل این نشست این است که صنایع بزرگ یزد به کمک این بانک بشتابند.

در ادامه این نشست مدیران عامل و مالکان صنایع بزرگ یزد به ارایه نقطه نظرات خود پرداخته و راه‌کارهای مختلف برای رفع مشکل مسکن در استان یزد موردبررسی قرار گرفت.