شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۲  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۹۱ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۷۱۱  واحدی معادل ۱.۱۴ درصد به رقم ۳۲۸ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۱۱۹ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد، عدد ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۶۲  واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۶۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۴۴۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۰۶۰ واحد افزایش به رقم ۹۵۹ هزار و ۴۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۴۷۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کگل، شپدیس، شپنا و جم با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، وسهمدا و وسرضوی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۴۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۶۷ هزار و ۷۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاسمین(کالسیمین‌ ) با ۶.۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دانا، سیتا، کدما، سصوفی و قشکر بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سفار، غاذر، وسهمدا، کپشیر، غنوش و وسهرمز قرار گرفتند.