تهران – درآمد نیوز- تهران -درآمد نیوز -رییس جمهوری گفت : اساس حکومت پیامبر بر مبنای اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع، دعا برای افراد امتش که دچار اشکال، خطا و گناه بودند و مشورت با مردم بوده است.  

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد پیامبر و امام صادق گفت : مردم در طول این ایام بیش از گذشته به یاد اخلاق و رفتار پیامبر (ص) و شیوه و مکتب امام صادق (ع) بوده و برای همیشه خواهند ماند. پیامبر (ص) اساس حکومتش براساس آنچه قرآن بیان می‌کند، بر مبنای اخلاق، نرم‌خویی، مهربانی با مردم، تواضع، دعا برای افراد امتش که دچار اشکال، خطا و گناه بودند و مشورت با مردم بوده است.  
رییس جمهوری با بیان اینکه خداوند اساس جاذبه پیامبر اسلام (ص) را اخلاق نیکو آن می‌داند، اظهار داشت: در ادامه قرآن می‌گوید اهل گذشت باش، برای آنها در نزد خداوند طلب عفو کند و در امور با آنها مشورت کن. این نشان می‌دهد شیوه حکومت در اسلام چیست و چگونه است.  
روحانی ادامه داد: آنها که جملات ناصحیح درباره پیامبر (ص) بکار می‌برند با شیوه، سیره و اخلاق رسول مکرم اسلام (ص) آشنا نیستند. اگر کسی دنبال جان یک فرد و ترور به یک فرد یا معبد یا دانشگاه است، این مساله با منش ایشان در تضاد است.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی در روزهای گذشته تصریح کرد: در این روزها حوادث عجیب و غریب می‌بینیم. حمله به یک عبادتگاه مدرسه و دانشگاه که ادعایشان حمایت از پیامبر (ص) است که دروغ است. آنها هم که اهانت کردند، کار نادرست و غلطی کردند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در مورد کالاهای اساسی مردم مطمئن باشند، آن کالاها به آنها می‌رسد، خاطرنشان کرد: واردات ما نسبت به هفته گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت. در ماه‌های اخیر هم در واردات و هم در صادرات افزایش داشته‌ایم. در صادرات ۱۴ درصد افزایش داشته‌ایم. روند رو به رشد است.
ادامه دارد…