نشریه پولیتیکو گفت که ممکن است فدرال رزرو در راستای مهار تورم، یک رکود اقتصادی را تحمل کند.

نشریه پولیتیکو گفت که ممکن است فدرال رزرو در راستای مهار تورم، یک رکود اقتصادی را تحمل کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، روز سه‌شنبه پولیتیکو گزارش داد که زنگ خطر رکود اقتصادی در ایالات متحده بلندتر می‌شود، در حالی که این دولت در تلاش برای کنترل افزایش قیمت‌ها است. این نشریه نوشت: از وال استریت تا واشنگتن، زمزمه‌ها در مورد رکود اقتصادی در آینده به شدت افزایش یافته است، و افزود که سیاست تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره باعث شد بازار سهام با بدترین عملکرد خود در دهه‌های اخیر سقوط کند و اعتماد مصرف‌کننده را به پایین‌ترین حد خود برساند.

ماه گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که رکود اقتصادی مطمئناً یک احتمال است و بانک مرکزی می‌خواهد تورم را به ۲ درصد برگرداند. اظهارات پاول به دنبال افزایش ۷۵ واحدی در نرخ بهره بود که بیش ترین افزایش در سه دهه اخیر به شمار می رود.دروال استریت، اس اند پی ۵۰۰، با از دست دادن ۲۰ درصد از ارزش خود تا پایان ماه ژوئن واکنش نشان داد که بدترین نیمه سال در سهام ایالات متحده از سال بود.

نرخ تورم در ماه می به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۸.۶ درصد رسید. به گفته پولیتیکو، تمایل آشکار بانک مرکزی برای تحمل رکود اقتصادی در صورتی که به کنترل تورم کمک کند، برای مردم آمریکا خوشایند نیست. منتقدان این نشریه ادعا می‌کنند که افزایش ناگهانی هزینه‌های استقراض منجر به افزایش اخراج‌ها می‌شود. پاول هفته گذشته گفت که به طور کلی، اقتصاد ایالات متحده در موقعیت خوبی برای مقاومت در برابر سیاست های پولی سخت تر است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود یک سوم اقتصاددانان معتقدند که رکود اقتصادی در ایالات متحده طی دو سال آینده محتمل است. پولیتیکو گفت که این وضعیت می‌تواند توسط عوامل دیگری بدتر شود، مانند تغییر احتمالی قیمت مسکن یا تشدید درگیری در اوکراین، که می‌تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت‌های نفت و مواد غذایی شود.