کرمان – درآمد نیوز – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به مصوبه تامین ۲۰ هزار تن روغن خام مصوبه وزیر صمت، گفت: این مصوبه مشکل تامین روغن نباتی کرمان و استان های همجوار را تا پایان امسال رفع می‌کند.

به گزارش ایرنا، مهدی حسینی نژاد عصر روز چهارشنبه در نشست جمع بندی بازدید از کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان افزود: تولید کننده هر مقدار روغن نباتی، تولید کند و در بازار توزیع شود، بلافاصله جایگزین می شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید روغن نباتی گلناز متاسفانه از ۱۲۰ هزار تن به ۱۰ هزار تن رسیده که باید تولید این شرکت افزایش یابد. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وزارت صمت با درخواست روغن خام برای شرکت روغن نباتی موافق کرده و مشکلی در تولید نداریم اما در بخش توزیع چالش هایی وجود دارد که از سیستم بسیج در نظارت‌ها کمک گرفتیم.

وی بیان داشت: فرایند توزیع باید به مصرف کننده نهایی برسد لذا توزیع از طریق شرکت های تعاونی، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، اتحادیه صنوف و بسیج انجام می‌شود.
حسینی نژاد تصریح کرد: در مناطق محروم جنوب ساختار فروشگاه زنجیره ای و بزرگ را نداریم لذا از ساختار بسیج در این حوزه استفاده شد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: فروشگاه‌های ثبت سامانه روغن تولیدی را توزیع می‌کنند و فروشگاه های صنفیبت سامانه تجارت نیستند.

سینا خسروی افزود: بسیاری از خوار و بار فروشی ها زیر بار فروش روغن به علت دریافت ارز دولتی نمی‌روند لذا فروش این محصولات را به سمت فروشگاه های و اصناف بزرگ بردیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ موجودی روغن مشکلی در استان کرمان وجود ندارد عنوان کرد: حرکت کند سیستم توزیع صنفی رفع می‌شود.