ساخت نخستین مجسمه پلیمری با نمای گرانول به همت شرکت پلیمر آریاساسول همزمان با آیین گرامیداشت سالروز صنعت پتروشیمی (نهم دی ۱۴۰۲) کلید خورد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، ساخت نخستین مجسمه پلیمری با نمای گرانول به همت شرکت پلیمر آریاساسول همزمان با آیین گرامیداشت سالروز صنعت پتروشیمی (نهم دی ۱۴۰۲) کلید خورد.

همواره در مسیر پیوند صنعت و هنر چالش‌هایی وجود دارد، اما با وجود مسائل مختلف، قرابت بین صنعت و هنر قابل چشم‌پوشی نیست.

راهیابی پلیمر به عرصه هنر یکی از ابداع‌های صنعت است که از سوی آریاساسول رقم می‌خورد؛ استفاده از پلیمر به‌ویژه به شکل گرانول و بدون بهره از دستگاه تزریق تاکنون سابقه نداشته است و بر این اساس دانش ساخت چنین سازه‌ای پیش از این وجود نداشت.

با تبادل نظر هنرمندان و صنعتگران آریاساسول، راهکار استفاده از گرانول پلیمر در سازه‌های هنری پس از آزمون و خطاهای بسیار به دست آمد.

طرح نهایی سازه هنری پلیمری پس از تبادل نظر مدیران و کارشناسان شرکت پلیمر آریاساسول و هنرمندان برجسته کشور به دست آمده است.

این سازه که نمادی از پیوند صنعت پتروشیمی و فرهنگ و هنر به‌شمار می‌رود، نمایانگر تبلور دانش و تلاش کارکنان و چرخه عملیات در شرکت پلیمر آریاساسول است.

قابل ذکر است در حال حاضر معمولا مجسمه ‌های مدرن با دو متریال متفاوت شامل مجسمه هایی که پایه آنها فایبرگلاس است و مجسمه‌ های فلزی بی ‌رنگ ساخته می شوند. اما در فرایند ساخت اولین مجسمه پلیمری کشور هنرمندانی که با آریاساسول همکاری می‌کنند با ایده‌ای نواورانه از این محصول به عنوان متریال بهره برده تا پیوند صنعت و هنر را در قالب این اثر هنری نمایان سازند.

در پایان از نخستین قالب این سازه و تصویر طرح نهایی این سازه رونمایی شد.