معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته توانستیم ۱۶۵۰ مراقب بهداشت را جذب کنیم.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از مهر، صبح امروز مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت با حضور علیرضا  رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون وزیر بهداشت و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برگزار شد.

حمیدی در ابتدای مراسم گفت: یک سال از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد می گذرد و در این مدت همکاری تنگاتنگی بین دو وزارتخانه شروع شد و امروز در بالاترین سطح همکاری بین وزارتخانه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: امروز پویش سپاس از مدافعان سلامت و سفیران سلامت را داریم. در ایام دهه کرامت و روز دختر لازم است به همه دختران دانش آموز کشور به ویژه دختران سفیر سلامت تبریک بگویم و درود بفرستم به روح شهدای سلامت و درود بفرستم به مدافعان سلامت که در حال حاضر با خطر پذیری در منطقه خطر از ملت حراست می کنند و در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش هم قطاران بسیار موثر است و زبان کودکان برای اینکه بتوانند همسالان خود را آموزش دهند بسیار گویاست.

وی بیان کرد: ۳۰۰ هزار اثر محصول فرهنگی و آموزشی امروز داریم که در قالب نقاشی و دلنوشته و… هست و آمادگی داریم با همکاری وزارت بهداشت این آثار مستند شود.

حمیدی اظهار کرد: ما در سال گذشته اقدامات خاصی را در بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان انجام دادیم. ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی برای اینکه بتوانیم از فارغ التحصیلان در دانشگاه فرهنگیان که این رشته را تاسیس کردند استفاده کنیم. همچنین. ۱۶۵۰ مراقب بهداشت را توانستیم جذب کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب بهداشت و سلامت در پایه دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند یکی از دروس بهداشت و سلامت است که از آن آزمون گرفته می‌شود.

حمیدی بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت فعال داریم و در شبکه شاد کانال‌های مختلفی را در حوزه بهداشت راه اندازی کردیم که محتوای ارزشمندی آماده شده است تا بارگذاری شود. کانال بهداشت، تغذیه و سبک زندگی سالم، آموزش منابع انسانی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، کنترل وزن و چاقی از جمله کانال‌های ایجاد شده در شاد است.

وی گفت: آموزش خانواده‌ها در بحث خود مراقبتی در کرونا در شاد تاکید شده است. درباره توانمندسازی والدین نیز فعالیت‌های ویژه ای صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری امتحانات را نیز با کمک وزارت بهداشت داشتیم؛ افرادی که دغدغه دارند باید سالن‌های برگزاری امتحانات را ببینند از همکاری سازمان یافته وزارت بهداشت باید در این راستا تشکر کرد.

حمیدی در پایان نیز تصریح کرد: برای برنامه ریزی برای سال تحصیلی آینده و بازگشایی مدارس همکاری با وزارت بهداشت صورت گرفته است که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ خواهد شد.