مشاور رییس جمهور از سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی فعالان اقتصادی در مناطق هفت گانه آزاد کشور با سهم ۹۸ درصدی بخش خصوصی در دوران ۸ساله دولت تدبیر و امید، خبر داد.

 به گزارش درآمد نیوز ، حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در سخت ترین دوران تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران توانست شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد فراهم کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در مناطق آزاد هفت گانه کشور، فقط دو درصد آن سهم سازمان‌های مناطق آزاد بوده و ۹۸ درصد آن از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین شده است و این نشان از همدلی دولت و فعالان اقتصادی در سخت ترین شرایط زمانی دارد.

به گفته مومنی، با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی، افزون بر ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای جویندگان کار در این مناطق فراهم شد و هم اینک آمار اشتغال در مناطق آزاد کشور به رقم ۵۱۲ هزار شغل رسیده است و در قشم آمار بیکاری به پایین ترین حد ممکن در کشور رسیده است.

مشاور رییس جمهور، با اعلام اینکه اگر قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد به درستی اجرا شود، افزود: با کاهش بروکراسی‌های اداری، اجرای مدیریت سیستمی، شفاف سازی اقدامات و برداشتن موانع می‌توانیم نقش واقعی مناطق آزاد کشور در فعالیت‌های کلان اقتصادی را ارتقا دهیم.

وی سرمایه‌گذاران واقعی را عامل مهم ایجاد تحول در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: برای جذب این افراد باید در کمترین زمان ممکن فرصت ایجاد فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی را با هدف تولید صادرات محور برایشان فراهم کرد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور اظهار امیدواری کرد که قشم در دوره جدید بتواند با مدیریت علی درویش پور به عنوان سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم و همدلی تمام فعالان اقتصادی، اقدامات ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد.