امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شد.

امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شد.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به روند نزولی قیمت جهانی طلا هفته های اخیر افزود: اوایل صبح امروز هر اونس طلا به رقم ۱۷۰۷ دلار رسید ولی در ادامه به ۱۷۱۳ دلار تغییر قیمت داشته است؛ هرچند نسبت به روزهای گذشته همچنان با کاهش قیمت همراه بوده است. به گفته کشتی آرای قیمت هر اونس نقره به ۱۸ دلار و ۹۱ سنت کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز این روزها با کاهش همراه است و با توجه به افت نسبی قیمت جهانی طلا، در این هفته قیمت ها در بازار طلا و سکه از یک ثبات خوبی برخوردار بوده است و از سوی دیگر با توجه به عرضه و تقاضای سکه، قیمت ها هم متعادل بوده است.

کشتی آرای در ادامه گفت: بر این اساس در معاملات امروز (سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افت قیمت، ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز یکشنبه، کاهش داشته است.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۸۳۴ هزار تومان رسیده است که نسبت به کاری قبل، افت قیمت دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۴۹۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۵۷۱ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۴۷ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان تعیین شد که به نسبت روزهای گذشته، با کاهش همراه بوده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه حباب سکه به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است افزود: همچنان همه قطعات سکه دارای حباب بالا هستند.