مهندس داود بهوندی رئیس بهره برداری پتروشیمی فارابی از موفقیت آمیز بودن سیستم ابدایی روغن گیری از پساب واحد DOP این شرکت خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فارابی طراحی وساخت سیستم روغن گیری از پساب واحد دی اکتیل فتالات در راستای حفاظت از محیط زیست با موفقیت انجام گردید.

ایشان با اشاره به تایید نمونه های آزمایش شده در آزمایشگاه های معتبر در زمینه محیط زیست گفت: در سیستم طراحی و نصب شده جدید ،بار مواد آلی (COD) از بیش از ۵۵ هزار میلی گرم بر لیتر به کمتر از ۶ هزار میلی گرم بر لیتر رسیده و مقدار روغن موجود نیز از ۳۱ هزار میلی گرم بر لیتر به دو هزار میلی گرم بر لیتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به استانداردهای صنعت سبز نیازمند تلاش بیشتری هستیم گفت:فاز دوم این پروژه نیز تعریف گردیده و توسط مشاور در حال طراحی می باشد.

داود بهوندی در پایان ضمن تقدیر از همکاران خود در این زمینه افزود: حمایتهای بی شائبه و اعتماد به توان داخلی در مجموعه مدیریت شرکت باعث شده که پروژه هایی در این سطح به سرانجام مطلوب برسند .

گفتنی است با بهره برداری از واحد در حال ساخت استحصال فیوماریک اسید در این پتروشیمی قدیمی کشور که طبق برنامه زمانبندی در پایان سال جاری صورت خواهد‌گرفت ،یکی از با ارزشترین محصولات جانبی پتروشیمیای بازیافت تا ضمن حذف کامل بار آلایندگی این شرکت، سبب سودآوری هر چه بیشتر در این کارخانه قدیمی شود و نام پتروشیمی فارابی در بین صنایع سبز کشور بدرخشد .